Gå til innhold

Polaris 6x6


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Så sant den er traktorregistert på hvite skilt, 40km/t så kan du det. Men jeg anbefaler deg å sjekke ut John Deere Gator XUV, med dieselmotor, 4x4 med sperre fram og bak, 635kg nyttelast på stort plan og bra terrengegenskaper.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den gator\'\'\'\'n har ekstreme terrengegenskaper, hva har da polaris\'\'\'\'n?? Er vel strengt tatt ingen ATV\'\'\'\'er som har terrengegenskaper som den?! Eneste minuset må vel være at svingradiusen blir noe større med 6 enn med 4 hjul.. Setter du i tillegg belter på den om vinteren vil den nok ta seg fram de fleste plasser hvor en snøscooter må gi tapt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket med forskjellige leverandører av belter, men alle sier at ingen lager belter til Polaris 6x6 lenger. Noen som vet om det er mulig å skaffe?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatoren er sikkert grei til kjøring rundt omkring på gården, men skal du ut i noe som ligner på terreng kan du bare glemme å henge med 6x6. Har selv kjørt bigboss 800 i 5 måneder nå, og har ikke et vondt ord å si om annet enn bensinforbruket. Tapper du ned lufttrykket før du drar ut i terrenget og er forsiktig med gassen blir det svært små kjøreskader. Den er pga stive differ ikke spess egnet til slalåmkjøring på asfalt, men oppleves aldri som et problem i terrenget i forhold til svingradius.

 

Når det gjelder belter tipper jeg du har fått svar om beltene for å legge utenpå bakhjula, de produseres nok ikke lenger. Det finnes beltekitt til 500(med stive aksler og svingarm)(se video på youtube...)

Ingen produsenter så vidt meg bekjent har kommet med belter til 800 enda, blir litt mere mikkmakk med IRS.

 

Har ikke prøvd atv med belter i snø, men ikke f om jeg tror du kommer frem bedre med atv enn med klatremaskin, forrest fox e.l. Atv med belter er ikke noe jeg ville drevet kjøring med i sidehelning akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det att Polarisen har kjededrift er etter mine erfaringer den største svakheten den har.Kjedene er alt for svake i forhold til motoren og de er veldig utsatt for kvister o.l.Hadde blitt en mer pålitelig maskin med kardang.

Har kun kjørt 4x4 med belter og den største fordelen kontra snøscooter er smidigheten.Mot bakke er snøscooteren fortsatt overlegen selv om ATV`n overrasket.Med 6X6 vil jo smidigheten bli dårligere,men mot bakke og i dyp snø vil den sikkert bli bedre enn 4x4.Men jeg tviler på att den blir bedre enn snøscooter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan min er sterkere osv...

 

Har sett på \&quot\;skrytevideoen\&quot\; på traktorbygda/youtube. Den eneste fordelen jeg kan se i forhold til bigboss 800 er mere plass. Men ikke sjangs om den kan henge med i terreng. Bigboss har 6 sett dekk av samme størrelse, 30% mindre vekt og 100% mere effekt. Det vises jo godt på videoen at den sliter med hjulspinn på småkneiker. Men intill noen arrangerer en skikkelig test med begge blir alt bare påstander....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TS100A_1

skal kjøpe ATV nå som skal brukes hovedsakelig til brøyting og strøing av gang og sykkel sti men også til litt kjøring etter vei og på gården min .

ATVen er registrert for to personer som traktor på sorte skilt kan eg da kjøre den hvor eg vil med dei skiltene på traktorlappen.

tok traktorlappen i 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsa100A: Kjøp atv med kvite skilt.(Mc eller traktor reg.) Da kan du kjøre lovligt. Med svarte skilt kan du knapt kjøre i ditt eget gårdstun. Annenhåndsverdien er mye høyere og lettere å selge med kvite skilt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Over bekker med stupbratte vegger, over f.eks steiner på 40-50 cm osv osv, ikke noe problem med gatoren! Pga framhjula sitter foran resten av chassiet klatrer den godt, den er høy oppunder på midten(lengderetning) og god vandring og bakkeklaring på aksler. Det funker, men det må oppleves!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn generelt, hvordan er sidestabiliteten på disse atvene, være seg 6x6 eller 4x4?

 

har lyst på en til å dra ut ved med der traktorn (675 turbo) gir tapt, men problemet er foruten plass mellom trær og stein ofte sterk sidehelling.

 

kan man regulere med overføring av kroppsvekt som på en scooter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de som jeg jobber med, altså John Deere, er holdbarheten meget god. Dette pga de er laget for hardt arbeid 8 timer hver dag, hele året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt utrolig hvor rå denne maskinen er. Rart det ikke er solgt flere av denne på markedet, for FK er jo landsdekkende. Som du sier i et av innleggene at du sto fast i gjørma til over hjula og det var nokk med en mann til å dytte den opp igjen? Da må jeg spørre hvor sterk denne personen var. Å dytte opp ein ATV som står fast i gjørma er ikke bare bare, hvis ikke ATV`en sto fast i nedover bakke da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i motsetning til 6x6 &amp\; ATV\'\'\'\'er som man fryser ræva og gass-tommelen av seg på kalde vinterdager, er det flotte med XUV at man kan sette på glassdører, vinduer og varmeapparat. Og ha det like komfortabelt på vinteren også! Og da i tillegg snøkjær og sandstrøer, som er utstyr å få tak i. Vil det bli en god kombinasjon. Med den kalde og snørike vinteren vi alle husker fra i fjor, vil jeg tro det var mange kalde ATV eiere i Norges\'\'\'\'land. Og de som trur XUV er kjedelig å kjøre- DE TAR FEIL! Anbefaler alle som vurder noe i ATV\'\'\'\'klassen og ta en nærmere titt på John Deere Gator serien, og teste de ut! Men det er klart, kvalitet koster:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 200000 kan du også kjøpe en traktor i fin stand, med varmeapparat, tak, vegger, dører. Den har også muligheten til å dra frem tømmer, har frontlaster med mulighet for skuffe, Har store grove hjul, og tar seg frem nesten over alt.

 

Mr. Brustad bruker forum aktivt i markedsføring, tror ikke det finnes et forum der det skrives om ATV, hvor han ikke har prøvd å markedsføre Gator. Det som er morsomt er at han har utsett seg polaris 6x6 som hovedkonkurent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Er det noen som har noe erfaring med Polaris Ranger serien? Så en veldig ensidig reklame for en Ranger vs Gator XUV på youtube, og ut fra det jeg så, så er Ranger og XUV i samme kategori, men Ranger er raskere, bedre og hvem vet hva, men det var jo også en reklame for Ranger, helt klart. Skulle egentlig ha en enkel ATV med tilhenger for å gjøre forefallende arbeid på utmarksgjerder, der det er upraktisk med traktor, men slitsomt å drasse med utstyr. Jeg liker tanken på ekstra sete og ratt, for da er det enklere å få med hjelp til jobben.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...