Gå til innhold

Ny kombipresse


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny kombipresse til neste sesong, men er ikke sikker på hvilken jeg skal velge. Valget står vel mellom 4 stk. Mchale fusion, orkel HiQ, Vicon 2235 balepack og Welger doubble action. Vicon er dyrest og welger billigst men prisen betyr ikke alt, så jeg lurer på om det er noen som kjører en av disse pressene som kan dele noen erfaringer, både positive og negative.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe ny kombipresse til neste sesong, men er ikke sikker på hvilken jeg skal velge. Valget står vel mellom 4 stk. Mchale fusion, orkel HiQ, Vicon 2235 balepack og Welger doubble action. Vicon er dyrest og welger billigst men prisen betyr ikke alt, så jeg lurer på om det er noen som kjører en av disse pressene som kan dele noen erfaringer, både positive og negative.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils_Petter_1

Hei

Jeg har ei vicon 135Balepack, og er greit fornøyd.

Spesielt med innmateren.

Om jeg skulle kjøpt ny, synes jeg mchale frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! du har ikke vurdert john deere 678 presse? gode styrefunksjoner, bra oppbygd hydraulikk,isobus styring, balleformsinikator, ei solid presse som presser de hardeste ballene og med pakkebord som kommer inn under bakluka når du slipper ut ballen. jeg har kjørt pressa flere sesonger og det er ei suveren presse!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder JD 578/678, så kutter den omtrent like bra som enkelte andre presser som har 23 kniver. Etter all sansynlighet så kommer det en ny modelleserie presser fra JD på markedet, for salg i 2009. Disse har flere kniver, og mulighet for 3D pakking osv. Men det er garantert en ting andre presser ikke kan hamle opp med, og det er kapasiteten på JD 678, Studer videosnuttene på Youtube, og føll med på klokka !. Og så lager de skikkelige harde baller. Et annet viktig moment er bredda på ballene hvis de skal transporteres på vogntog. De er 117 cm brede, og kan derfor tansporteres på biler med skap/karmer. Kjekt ikke sant !. Mye skyt av JD fra meg, men du må kjøpe den pressa du sjøl har mest tru på. Velg gjerne et merke fra en forhandler du har gode erfaringer med. Et produkt er aldri bedre enn den servicen som står bak. Både Orkel, Welger, Vicon, JD og Mchale er gode presser. Alle har sin plusser og minuser.

Mvh Kåre L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har trua på orkel kjøyrer 1260 agronic sjølv og er meget fornøgd. kutinga er bra. men vart ganske mykje bettre når vi breislo og raka i hoppe. gjekk ganske mykje meir inn i og
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...