Gå til innhold

Handtering av rundballer


Gjest

Anbefalte innlegg

Når bør ein handtere rundballane etter at dei har blitt pakka? Har høyrt at det skal skje innan to timar, eller etter to dager, eller etter to veker... Veit det er ein slags regel for dette, men det virker som den er ulik fra person til person.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geiranimo_1
Når bør ein handtere rundballane etter at dei har blitt pakka? Har høyrt at det skal skje innan to timar, eller etter to dager, eller etter to veker... Veit det er ein slags regel for dette, men det virker som den er ulik fra person til person.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Kommer an på fortørken. Har du mer enn 40% TS, står du fritt til når du vil håndtere dem.

Har du våtere baller, rundt 30-35% TS og det er varmt i været, må du ta dem umiddelbart, og innen to timer.

 

....hvertfall er det dette jeg har lært meg, men kvaliteten på strekkfilmen har jo og mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Det fines mange meninger om dette, men eg meiner utvilsomt det beste er å ta dei rett etter pressing. Rundballar vil i dei fleste tilfelle synke samman litt og deformere plasten litt, mens ballen er heilt rund blir håndteringa mest skånsom.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...