Gå til innhold

kjøp av arbeidsbil/bruksbil


Gjest

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg en bil, arbeids bil.

har sett litt på en 97mod opel frontera 4wd diesel. noen som har erfaring med denne typen bil?

hvor mye diesel den bruker på mila ogsånt?

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mf_power_1

skal kjøpe meg en bil, arbeids bil.

har sett litt på en 97mod opel frontera 4wd diesel. noen som har erfaring med denne typen bil?

hvor mye diesel den bruker på mila ogsånt?

 

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Klarte ikke dy meg\; står signaturen \&quot\;PP\&quot\; i siste innlegg for PissPreik eller? Utrolig irriterende med slike innlegg på forumet...

 

Ut i fra biltype du spør om erfaringer på er det vel i segmentet Toyota LandCruiser eller Jeep GrandCherokee du leiter, altså stor \&quot\;SUV\&quot\;. Har lite erfaring med Opelen, og i grunnen er jeg usikker på om det er en Opel og, eller om det er noen andre som har laga den - er mye \&quot\;bytting\&quot\; av biler merkene imellom i denne klassen.

 

Har generelt litt trua på japser når det kommer til biler som skal brukes hardt og alltid starte og gå. Europeiske biler er nok mer kjøremaskiner, men japanerene er som noen nevner med Toyota - uslitelige. Nissan har vel både Patrol og Pathfinder innen denne klassen, begge er det vel rimelig vanskelig å ta livet av. Det samme kan vel sies om Mitsubishi Pajero. Men du bør holde deg unna den koreaneren som ble lisensprodusert på gammelt Pajero-chassis for omtrent ti år siden. Kommer ikke på navnet i farta, men det var noen skikkelige skranglekasser.

 

Når vi først er innom koreanere kan jeg jo trekke fram et kjempepluss og da, Ssang Young. Dette er virkelig toppklasse når det kommer til slik type bil, med de koster deretter og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Galloper eller no sånt het den lisensproduserte pajero. Opel Frontera har izuzu motor og tror også den er produsert av izuzu. Men er ikke helt sikker. Det er i alle fall en bil du bør holde deg unna. I alle fall modeler frem til nermere 2000. Den har fått et frynsete rykte pga dårlig kvalitet. Gå heller for en pajero el..... landcruiser er vel kansje i en noe høyere prisklasse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ein god gammal Mitsubishi L200 må vel vera ein super arbeidsbil? desse bilane er så å sei u-slitelige. Har sjølv ein L300. Dette er ei kassavogn med 4wd og låg-gir. L300 har kanskje ikkje heilt den same kvaliteten så L200 men fungerar heilt fint for meg. rimeleg seig og kraftig motor og utruleg god til å klatre opp skråningar og liknade med 4wd og låg-giret... Ikkje er desse bilane så dyre heller... Ta eit søk på finn.no!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6470_1

Uansett større firhjulstrekk du tilslutt måtte velge så sjekk den for understells rust.Få den opp på en løftebukk og sjekk nøye.Det er utrolig mye mere kriker og kroker hvor det legge seg dritt på en slik bil enn på en vanelig personbil.

Sjekk også automatnavene om det ikke er byttet til manuelle.Ikke alle har lest seg fram til att man må rygge ett par meter etter att firhjulstrekken har vært innkoblet,slik att frihjuls navet slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Hei.Siden det er en 97mod regner jeg med d er frontera A det er snakk om. Dette er vel egentlig en Izusug og fuker godt som heia den. MEN frontera B (tror de kom i 98) skal du holde deg langt unna... Faren min har en slik, var god bil de første årene, for 2-3 år siden var vi flere som som rådet han til å bytte (etter å ha hørt flere skrekkeksempler trodde vi, men det viser seg å ramme omtrent alle) Hadde ikke mer enn sagt dette begynte problemene.. Sensorer og bryterer til kjøling, ABS sensorfeiler til stadighet, Airbag og beltestrammer feil, dieselpumpa konka ut styringa, toppakning, plutselig blir alt dødt, ingen raksjon elektrisk. Stort sett el-feil, lite slitedeler har gått men hvis de først ryker koster fletta.. En bremsecaliper bak koster 9000 originalt, er nesten umulig å finne uorginalt.. 4000 overhalt. Den bilen har nok kosta nærmere 60 000 de siste to årene. Glad den ikke er min. Men den er knakande god når den virker \;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...