Gå til innhold

Prisar på slått, rundballepressing og -pakking


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Eg driv med leigekøyring og lurer på kva prisar det er på rundballepressing rundt om. Prisar pr. ball? Timeprisar? Prisar på slått? Og då er det også greit å vite om dette er prisar på singelpresse eller kombi?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg driv med leigekøyring og lurer på kva prisar det er på rundballepressing rundt om. Prisar pr. ball? Timeprisar? Prisar på slått? Og då er det også greit å vite om dette er prisar på singelpresse eller kombi?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

driver i trøndelag. tar 140 pr presset ball + 600 i timen i slåing. det er med plast uten syre.

singel eller kombi spiller ingen rolle. har en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

eg har teke 160kr for ballen, dette er ink slått og 6 lag plast der det er små stykker, vert ned i 135 der det er ein 100 baller eller noke på eit stykke,

 

Er jo vestlandet å masse drittstykker som berre tar tid.

det eg lurer på i år er om eg skal ta ein 450 kr timen for skiveslåmaskin, fella 270 og ta ein 1100 i timen for kombipresse, 255 uniwrap,

med å gjere det slik må jo folk legge te rette for at det skal gå fort å eventuelt rake i sammen skårene, dette sia det er mange som ikkje har så gode avlinger og stykka er ned i 5 mål, alternativet er å gje seg med dette dugnadsarbeidet:)

 

er det noken andre som presser på dårlege forhold?

kan jo ikkje samenlignast med dei store fine bøane noken har i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest espenbromnes_1

Hei

 

Vi har tatt 550 kr i timen for slåing men en 3 meter kuhn slep. Per ball tar vi 140 kr med 6 lag plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Holder til i Valdres og jeg tar 135,- pr. ball inkl. 6 lag plast.(Sommeren 2008) Spiller ingen rolle om det er 10 eller 100 baller. Vil ta en titt i bladet BG som kommer ut nå, for å sjå kva gjennomsnitt prisen er i år. Er enig med deg der \&quot\;entreprenøren \&quot\; at det kan være mange små/dårleg jorder. Mange ganger kan det ta noe tid ein får til ein balle på desse små jordene, men slik er det bare.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Kjører på mest små bøer på nord Jæren. Kjører \&quot\;Kinderegget\&quot\; ref Bedre Gardsdrift. Tar 125,-/ ball m/6 lag plast. 12,-/2 ekstra lag plast. Kjører 3 meter slepeslåmaskin for 650,-/time. Mulig diskusjon på pris om det er mange baller pr år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein

Vi tar:

1100 pr time for pressing, med kombi presse. tillegg for nett og plast.

750 kr/t for slåmaskin m/belte ( 2,8m)

600 kr/t for raking med 4 meter rive.

 

Kjører på timen for at folk skal legge til rette for oss og at det skal lønne seg å sette de beste teigene til pressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
enig med sistemann her ang. timepris pga små teiger. kjører 2,8 maskin for 600kr t og singelpresse og pakker for 1000 kr\\t. + nett og plast. lurer på å gå litt opp på pressa i år. hva tar dere for \&quot\;tilkøyring\&quot\;. var opp i 5 mil til den kunden som var lengst vekk i fjord.. rekner dere time på større transport avstand?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Er ikke 1100,- lite per time? Med den prisen etter raking, tjener du svært lite penger. Hvor mye tar du i plast tilegg. Plast per ball koster ca 27,- (550 per rull - 20/21 baller) nett ca 6,-. Men på små stykker vil du tjene noe mer. Men ved raking på små stykker, vil du klare rundt 20 baller +/-

 

Er selv usikker på pris. Skal kjøre HiQ i år og 3.2m maskin.

 

Lurer på noe rundt 125,-. Deler u/100 og o/100 og kanskje o/200 i forskjellige priser. Dette fordi jeg har mange kunder rundt 100-200 baller og for å få de til å presse mer.

 

Slåing 20,- per ball.

Raking 550-600,-/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
trur eg rekna ca 40 kr pr ball i nett og plast. store frakt tilegg drar opp prisen. har ikke rake. største teigene her er på 40 mål. bakker osv. kan heller ikke ha større enn 2,8 maskin pga veldig smale \&quot\;traktorveier\&quot\; over broer ol. har måttet gi tapt enkelte steder pga bredden. hadde eit snitt totalt i fjord på ca 125kr pr ball ink slåing. minste var 85 kr men var og opp i 170 (!) kr pr ball. dette viser vel berre varisajonen på teigene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest larsen_1

110 inkludert plast

og 250 pr time for slåing. rakinga tar de ikke noe for. det var det eg betalte i fjor. dei ville gå opp 5 kroner på ballen i år men da sa eg at det var uaktuelt med pressin for min det. blir jo billigere med ute silo da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...