Gå til innhold

Hjullaster


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe en brukt hjullaster og vurderer Kawasaki. Hva er gjennomsnittlig timestand for kjøp av hjullaster? Vet at Volvo er kjent for veldig bra kvalitet og vurderer Volvo hjullaster også. Er over 9000 timer mye for en hjullaster modell 1994?

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_1

Hei

 

Jeg skal kjøpe en brukt hjullaster og vurderer Kawasaki. Hva er gjennomsnittlig timestand for kjøp av hjullaster? Vet at Volvo er kjent for veldig bra kvalitet og vurderer Volvo hjullaster også. Er over 9000 timer mye for en hjullaster modell 1994?

På forhånd tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest valtra_1

Kawasaki hjullaster er vel ikke det som er mest kjent, viste ikke det var noen her en gang.

Kawasaki er kjent som levrandør av pumper og ventiler til hydraulikk og er veldig gode på det, leverer til mange forskjellige produsenter.

Om du kjøper Volvo er ikke 9000 timer mye på en liten maskin L70-90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Du mener vel Komatsu, og ikke Kawasaki?

Kawasaki produserer riktignok hjullastere, men de er solgt i et meget beskjedent antall i Norge og er å regne som ukurante. Ikke bare-bare å få tak i hverken nye eller brukte deler da.....

Etter mitt vett er det tre aktuelle merker, Volvo, Caterpillar og Komatsu.

 

Volvoen er suveren på kjørekomfort og har en høy annenhåndsverdi. Det er lett å få tak i brukte deler både i Norge og ikke minst i Sverige. (Fordel nå med lav svenskekurs).

Caterpillar er solid, men noe traust og gammeldags. Til \&quot\;kommunal\&quot\;-kjøring bør du vurdere en IT-modell som har parallelløft. (Eks: IT28 i stedet for anleggsversjonen 928)

 

Komatsu har kanskje lavere prestasjoner enn de to andre, men den har japansk kvalitet, og har dermed knapt nok en oljeflekk under maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...