Gå til innhold

SMIL midler ? HJELP!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ser at søknadsfristen for SMIL midler går ut 1. april.

Kunne godt tenkt meg å sende inn en søknad i forbindelse med beiterydding, men er usikker på dette med kostnadsoverslag på prosjektet mitt..

 

Tenker meg å søke om midler for rydding av et ca. 10 dekar stort område, som i dag er fullt av skog og kratt. Jeg gjør jobben selv.

Hvor mange timer bør man sette opp, eller hvor stor sum bør man søke om ??

Dette er jo vanskelig å vite.

Skal jeg sette opp x antall timer ganger en timesats, ? og hva skal i så fall den være ??

 

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Ser at søknadsfristen for SMIL midler går ut 1. april.

Kunne godt tenkt meg å sende inn en søknad i forbindelse med beiterydding, men er usikker på dette med kostnadsoverslag på prosjektet mitt..

 

Tenker meg å søke om midler for rydding av et ca. 10 dekar stort område, som i dag er fullt av skog og kratt. Jeg gjør jobben selv.

Hvor mange timer bør man sette opp, eller hvor stor sum bør man søke om ??

Dette er jo vanskelig å vite.

Skal jeg sette opp x antall timer ganger en timesats, ? og hva skal i så fall den være ??

 

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Slikt jeg har forstått det, sender du bare et kostnadsoverslag i første omgang, mens du får utbetalt tilskuddet i etterkant når du vet den faktiske kostnaden...

 

Man kan vel også søke om å få tilskudd til fortløpende utgifter også, som gjerdestolper og tråd...

 

Et annet tips er å ta seg en godt betalt timeslønn, fakturer gjerne 300,- timen + mva. Ikke noe grunn til at du skal verdsette arbeidet ditt noe lavere enn andre arbeidsgrupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Husk å ta betalt for all maskinbruk også, bruk satsene fra maskinleieprislista i Bedre Gardsdrift. Der står priser på både mann og maskin, har brukt det sjøl uten innvendinger.

Antatt timeforbruk pr. innsatsmiddel x timepris, så får du helt sikkert ganske høye tall (som jo på sitt vis er reelle). Utbetalinga heromkring kommer som kroner pr. dekar, så utbetalinga er godt under både antatt kostnad og reelt timeforbruk.

Noter timeliste mens du holder på , for deg sjøl og maskinene, så viser du til timelista når du anmoder om utbetaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spelarjakob_1

Det Du må levere ved søknad er nærast som et anbud, som vanlegvis er forutsett å dekke ein del av kostnaden.

Kva Du får i tilskot kjem litt an på kor mange det er om \&quot\;beinet\&quot\;.

Når Du er ferdig må Du levere et anleggsrekneskap, som er forholdsvis detaljert.

Du vil sansynlegvis oppleve at einkvan finn noko son ikkje står i \&quot\;anbudet\&quot\;å sette fingeren på, for å få Deg til å gjere litt ekstra.

Altså regn med 30 prosent ekstra for å tilfredstille byråkratiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anonym

Har fått SMIL-midler til restaurering av våningshuset på gården. Hvordan skal dette regnskapsføres ? Kostnader til våninshus har normalt ikke noe i et regnskap og gjøre men tilskuddet er landbruksrelatert (gårdsmiljø).

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...