Gå til innhold

blaningsforhold 2 takter


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest ung_bonde_1
hva er blandingsforholdet mellom bensin og olje på 2 taktere? står ikke på oljekanna.. skall bruker på scooter og motorsag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert_1

Fordelen med miljøbensin er kun egen helse, og den er det verdt å koste på seg noen ekstra kroner for!

 

I miljøbensinen er det fjernet noen giftige partikler, som gjør at du får en mer rentbrennende eksos, noe som er særlig viktig ved for eksempel motorsager og ryddesager, hvor man holder på i nærheten av motoren, og inhalerer eksos...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes miljøbensinen lukter fælt og liker den ikke av den grunn. Koster mye mer også. Er vel ikke så mye eksos som kommer ut av saga som bruker ca. halvliteren i timen? Kjøper Sthil sin totaktsolje på Felleskjøpet. Den har egen doseringstank på 1 dl som gjør det lett å blande rett. En doseringstank på 5 liter bensin, dvs 2%. Blander en mer blir det bare sot og mer forurenset eksos.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så mye å spare på å blande selv?? Merker stor forskjell på miljøbensin og vanlig selvblandet når jeg står \&quot\;nedi ei snøgrop\&quot\; og feller trær. Får mer skallebank dagen etter å ha brukt \&quot\;vanlig\&quot\; bensin, enn etter en skikkelig fest.. hehe!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å spare den dagen du i forfjamselsen tar kanna du TRODDE du hadde fylt olje på, dette har jeg sett mye av da jeg jobbet på et verksted der vi hadde agentur på jonsred og husqverna. kjøp aspen bensin eller lign,

 

Har ei jonsred 2145 på hytta og den hadde ligget inerst i veskulet i tre og et halvt år med samme bensin på tanken, startet etter 3 drag, prøv det med pumpe bensinnen din du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...