Gå til innhold

Oppsetting av gjerde


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!!

 

Skal gjerde inn deler av tunet etter klager fra naboene på bikkjene på gården.

 

Ser for meg flettverksgjerde fra felleskjøpet. Er det noen som har noe erfaring med det? Kvalitet?

 

Tenker og å bruke impr stolper, for å gjøre prisen litt mer behagelig enn ved galv stål stolper.

 

Noen gode tips for å slå ned trestolpene? Har så vidt begynt, men det blir jo ikke akkurat loddrett når jeg er ferdig med slegga. Har brukt spett til å hjelpe til litt, men blir ikke helt fornøyd med det.

 

På forhånd takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelle_1

Heisann!!

 

Skal gjerde inn deler av tunet etter klager fra naboene på bikkjene på gården.

 

Ser for meg flettverksgjerde fra felleskjøpet. Er det noen som har noe erfaring med det? Kvalitet?

 

Tenker og å bruke impr stolper, for å gjøre prisen litt mer behagelig enn ved galv stål stolper.

 

Noen gode tips for å slå ned trestolpene? Har så vidt begynt, men det blir jo ikke akkurat loddrett når jeg er ferdig med slegga. Har brukt spett til å hjelpe til litt, men blir ikke helt fornøyd med det.

 

På forhånd takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig_1

Ikke erfaring fra FK men Bole sitt nett er billigere, og jeg vet det holder mange år. Satte det opp rundt hagen for 10 år siden og ser like fint ur den dag i dag. http://www.boleproducts.com/BOLEB2C/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?key=1340240

 

Til tips om pålene kan nevnes at viss du har traktor med dobbeltvirkende laster kan du bruke den til å presse dem ned, da får du ikke slagskader i toppen av pålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Lag ei hylse av rør¨å tre på toppen av røret. Alt kjøp gummiklubbe av f.eks FK. Men det beste er å lage eller kjøpe stolpebanker. Suverent til slik bruk. Kan lages av tilstrekkelig stort rør med handtak på sidene. Fk har slike men billigst å lage vist en har/finne slikt rør.

 

http://www.nessemaskin.no/shop_files/shop_popup.php?Artikkelnr=363-44471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...