Guest Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Hei.Har kjøpt en gammel volvo i en nabobygd, og skal ha nabogutten på 17 til å kjøre den hjem. Han har haddd sertifikat i 2 mnd, og har kjørt mye. På traktoren mangler det meste av lys, egentelig alt. Det er 5 km, og bare i landsbygda med gjennomkjøring i sentrum der det er 5 butikker, skole og lignende. Hva skjer om han blir stoppet? mister han lappen da? jeg har ikke lyst til at han skal miste lappen pga meg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Hei.Har kjøpt en gammel volvo i en nabobygd, og skal ha nabogutten på 17 til å kjøre den hjem. Han har haddd sertifikat i 2 mnd, og har kjørt mye. På traktoren mangler det meste av lys, egentelig alt. Det er 5 km, og bare i landsbygda med gjennomkjøring i sentrum der det er 5 butikker, skole og lignende. Hva skjer om han blir stoppet? mister han lappen da? jeg har ikke lyst til at han skal miste lappen pga meg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J.A.N_1 Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Kan du ikke kjøre den hjem sjøl? Kan vel ikke være nødvendig å la andre kjøre slike tvilsomme kjørater. Ta den tidlig på søndag morgen så går dette fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Joda, jeg burde jo gjøre det, men han har jo så lyst til å kjøre mest mulig. Han kan jo kjøre noe, så kjører jeg jennom sentrum? det er kansje det som blir det beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Kan ikke han kjøre når dere kommer hjem da? Å er farkosten i så dårlig forfatning bør du jo kjøre den hjem på en henger eller lastebil. Skjønner egentlig ikke hvorfor du spør om dette engang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Hallo - skjerpings!! En sånn traktor tar du heim på tilhenger, så kan 17-åringen rase rundt på gardsveger og jordeveger og gjøre mer eller mindre nyttige ting der. Du lærer ikke opp en 17-åring til at det er sånn omtrent ok å kjøre ulovlig. Hva om han blir utsatt for en ulykke pga dette - det er hans ansvar som fører. En annen ting er at det må være en fin jobb for han å fikse alle lys. Da får han prøvd hjernen litt, og gjør en nyttig jobb han kan være stolt av etterpå. I alle tilfeller: Vil du sjøl gå med rak rygg, kjøres denne traktoren heim på tilhenger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tracker_1 Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Dette er eksempel på hvordan man skal gi mat til folk som ønsker traktorene av veien. Folk blir provosert når de ser traktorer som kjører rundt uten så mye som ett lys. Det er jo ikke rart at trafikkreglene for traktor blir innstrammet når det ikke er noen som gidder å overholde dem. Det blir nok ikke lenge til EU-kontroll blir innført på traktorer og, for å luke ut de verste synderne! Lei en bergingsbil til å kjøre hjem traktoren din! Og hvis du absolutt skal gjøre deg til lovbryter så foreslår jeg at du gjør det selv! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rex_1 Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 eller følge bil/traktor med blink vis de er bremse på den,kjør sjøl!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mf_power_1 Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 hvis det bare er mangel på lys. så skal det vell gå greit og kjøre den hjem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Eg kjøpte for ca 10 år sidan ein Ford 3000. Den var også utan lys, men tilstanden ellers var bra. Eg la ei ledning frå batteriet til hovedlysa framme slik at eg fikk til nærlys midlertidig. Til baklys brukte eg batteribaklys frå sykkel. Er det berre lysa som er mangelfulle, så hadde eg laga til noko midlertidig og latt naboen gjerne køyre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Jeg gjorde som \"\;hobbytraktor\"\; sa, det gikk bare fint. Ellers så hadde nokk den lokale viking redningstjeneste tjent litt penger i dag også!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.