Gå til innhold

Kjøpe gård - støtte ordninger ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 23 år , som fortiden er på jakt etter et gårdsbruk. Planen er å drive på med sau og geit.

 

Det er mange småbruk , men veldig lite store gårder som ikke koster skjorta. Så jeg lurte på om det finnes noen støtte ordninger ?

 

Mvh

Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en jente på 23 år , som fortiden er på jakt etter et gårdsbruk. Planen er å drive på med sau og geit.

 

Det er mange småbruk , men veldig lite store gårder som ikke koster skjorta. Så jeg lurte på om det finnes noen støtte ordninger ?

 

Mvh

Luna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Jeg har egenkapital, Vet jo at ingen ting kommer gratis. Men jeg vill ha en stort gård, og jeg er villig til å flytte langt for den rette ( Gården ) Men innvasjon Norge skal jeg høre med , Takk for tipset. Bonderomantikken får vente til gården er på plass... He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ung bonde får du bedre rente hos Landkreditt bank, som Karl Daniel skriver. Du får kanskje også gunstigere betingelser hos Felleskjøpet, ihvertfall var det slik før.

Innovasjon Norge har et opplegg der du kan få støtte til investeringer i f.b.m. overtakelse av gård (innen 3 år tror jeg), ellers har du ganske riktig en stor fordel i og med at du er kvinne. Da stiller du sterkt hos Innovasjon Norge om du skal starte ny næring/tilleggsnæring. Det kreves en del dokumentasjon på dette.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...