Gå til innhold

Valg av liten gårdsbil


Gjest

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en varebil som Opel Combo/Ford Connect etc. Bruktbil og pris intil ca 80-90000. Har sett mange Ford Connect til greie priser. Noen som har erfaring med denne type bil? Er motoren på 75 hk ok eller må en gå for en på 90 hk. Skal brukest til litt småfraktingh på gården og til å pendle på jobb. Drivstofforbruket er dermed viktig samt driftsikkerhet. Hva med diverse renault/peugeot/citroen modeller, kan det vere et godt alternativ? Søker kort sagt erfaringer her på forumet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg en varebil som Opel Combo/Ford Connect etc. Bruktbil og pris intil ca 80-90000. Har sett mange Ford Connect til greie priser. Noen som har erfaring med denne type bil? Er motoren på 75 hk ok eller må en gå for en på 90 hk. Skal brukest til litt småfraktingh på gården og til å pendle på jobb. Drivstofforbruket er dermed viktig samt driftsikkerhet. Hva med diverse renault/peugeot/citroen modeller, kan det vere et godt alternativ? Søker kort sagt erfaringer her på forumet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. hva med en brukt wv caddy? ligger på rundt 0,7 på mila med vanlig kjøring hit å dit.

får den i 1,8 diesel med 90hk motor. ligger på rundt 50 tusen med km stand på 100 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke konkret erfaring med noen av bilene, men er på utkikk etter samme typen bil, og har undersøkt litt.

 

En kjempefordel med de franske bilene er jo at de har helgalvanisert karosseri, som gjør at de ikke ruster. Og skal den brukes som gårdsbil er det vel ikke alltid bilen er skinnende ren, noe som gjør rustfaren desto større. Har sett en del vw caddyer, seat inca\'\'er og ford courier som er totalt nedrusta, og det etter bare noen få år.

Drivstofforbruket ligger på rundt halvliteren på mila.

 

Ulempen er verditapet på disse bilene, men om du skal ha den i mange år, vil dette være et mindre problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt eldre Combo,er ikke spesielt overbevist om kvalitet og kjørekomfort på dei,vil mye heller gått for en Partner eller Berligo.Dei er veldig bra å kjøre samt driftsikre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

har selv hatt en partner 98 mod i 2 år. Utrolig god bil å kjøre, litt støy i kupeen.Og litt billig interiør, men det funker. er jo ikken en mercedes... det var lite tull med den bilen jeg hadde, måtte skifte gummibelgen på den ene drvknuten. Og ellers bare vanlig service. Berlingo og partner er jo samme bilen, bortsett fra logoen i grillen. Følg med når posten eller andre store selskap skal fornye bilparken, da kan man gjøre et kupp. Jeg kjøpte min da bravida fornyet bilparken sin.

 

MVH HJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg at Transit Connect også har galvanisert karross... Har hørt mye skryt om denne fra kompisser som bruker denne på jobb. Skal vist være en av de bedre. Selv har jeg ikke kjørt den i jobb-sammenheng, men liker den godt..

 

Nå vet jeg ikke hvor du holder til, men Stadssalg i Bodø har i oppdrag fra Posten i å selge det de har av gamle postbiler, bl. a Renault Kangoo. www.stadssalg.no. Vet ikke om bilene ligger ute på nett, men det står sikkert 30 biler utenfor lokalet deres!! Muligheten for en grei bil for en billig penge skal nok være til stede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest hmm_82_1
Hei. Kan varmt anbefalle Connect. Har hatt en 2005 mod til arbeids og privatbil i 3 år nå. Har kun byttet no stag i forstillinga, men det gikk på garantien. Har 75hk, å jeg kjører mye med henger (henger som er for stor for bilen) å det går helt fint. Ett veldig pluss med webasto. Bilen bruker ca 0,7 på småkjøring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2004 mod opel combo 1.7td som nå har gått ca 140 tusen kilometer. Har ikke rørt en mutter siden den var ny, er ikke så flink med service så d blir kun skiftet motorolje... Bilen ligger fantastisk godt på veien(vil vel betegne meg som rimelig hard på gassen) kjører på 0.6 ved tøff kjøring men har ingen problem med å presse ned i 0.4 på lang/finkjøring. Er bittegrann sprekere enn caddy,partner og de type bilene.. Har ingenting imot Connect men vil påstå combo er et godt alternativ.. Har hvertfall vært snill mot meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...