Guest Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Hei! Min samboer er enebarn og skal overta sine foreldres småbruk. Hvordan er retningslinjene på dette? Må han betale noen form for odelstakst, selv om han er enebarn? Eller vil det kun påbeløpe arveavgifter? Hvem setter i tilfelle prisen, og hvilke forutsetninger bygger prisen på? Håper noen bare kan gi meg litt info rundt dette. Har odel på gård selv også, men siden jeg har søsken er retningslinjene en del klarere. MvH Tonje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TonjeS_1 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Hei! Min samboer er enebarn og skal overta sine foreldres småbruk. Hvordan er retningslinjene på dette? Må han betale noen form for odelstakst, selv om han er enebarn? Eller vil det kun påbeløpe arveavgifter? Hvem setter i tilfelle prisen, og hvilke forutsetninger bygger prisen på? Håper noen bare kan gi meg litt info rundt dette. Har odel på gård selv også, men siden jeg har søsken er retningslinjene en del klarere. MvH Tonje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.