Gå til innhold

Pøttinger slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

hei,

Vurderer kjøp av 3 m slåmaskin. har Kuhn fra før og er godt fornøyd. Ettersom vi er gode AK-kunder og jeg synes Pøttinger sine slåmaskiner virker interessant, vil jeg gjerne høre brukererfaringer fra dere som kjører med Pøttinger.

På forhånd takk.

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

hei,

Vurderer kjøp av 3 m slåmaskin. har Kuhn fra før og er godt fornøyd. Ettersom vi er gode AK-kunder og jeg synes Pøttinger sine slåmaskiner virker interessant, vil jeg gjerne høre brukererfaringer fra dere som kjører med Pøttinger.

På forhånd takk.

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei Magne.

 

Jeg har kjørt 3 sesonger (starter på den 4de. nå)med min Pöttinger 307T-ED. (Sidemontert sleper). Jeg liker maskinen meget bra, den er forholdsvis tung og solid bygd så den tåler utrolig mye juling. Den slår og veldig fint selv om graset ligger nede etter det har regnet. Lurer litt på hva slags stål dem bruker i knivene for dem er utrolig slitesterke, jeg kjører enda på det orginale settet. På Claas maskinen som jeg hadde før måtte jeg bytte knivsettet èn gang i året.

 

Hadde en reklamasjonssak på maskinen når den var ny + en heftig krangel med \&quot\;importøren\&quot\;. Jeg kjøpte den hos en piratimportør før A-K Maskiner startet å selge disse maskinene. Regner med A-K er bedre å forholde seg til.

 

Er det noe annet du lurer på får du bare spørre:-)

Idefox her på forumet kjører og Pöttinger, og kan sikkert dele sine erfaringer :-)

 

Maskinen anbefales!

Lykke til.

 

@ Karl Daniel\; Det kjØLeskapet ditt hørtes fristende ut \;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Vurderer selv også å kjøpe et sett med frontmaskin+3punkt bak.

 

Har sett flere nye frontmaskiner nå i det siste, men alle har valser og ikke \&quot\;vanlig\&quot\; crimper, er valser standard nå eller fås de også med crimper? Blir nok ikke handel før til høsten, men Pøttinger er antagelig det eneste alternativet.

 

Synes egentlig det er litt synd at AK tok over salget her i området, for vi har hatt bare gode erfaringer med tidligere selger.( Jostein Skei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Hei tracker og takk for svar.

Var imponerende med de knivene- hvor mange mål slår du i året? men viktig er det med steinfri jord.

Hvordan er det med å holde den rein- bruker nesten en dag for å vaske Kuhnmaskinen vi kjører med i dag..

 

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Når har jeg ikke erfaring med pøttinger selv, men var nære å handle det i år. Det sto mellom butterfly og 6 m sett fra taarup og pøttinger. Til slutt endte jeg med opp med et 6m sett fra taarup og grunnen var rett og slett pris. Synes pøttinger var for dyrt i forhold til taarup, nå har de også en ny frontmaskin som er god jmf. de jeg snakket med.

 

Har hatt taarup slep før, og synes den slår meget fin. Slår utrolig fint, slitesterke kniver (såfremt det er steinfritt). Tror nok du blir fornøyd med pøttinger om du velger den! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei igjen.

 

Maskinen min ruller over ca. 1400 mål i året totalt.

Synes den er grei å gjøre ren, er jo selgølgelig et rævhøl her og der som kan være vanskelig å komme til, men det er det vel sikkert på andre maskiner og.

 

Walterscheid akslingene som er på den er lette å fjerne beskyttelsen på for å komme til å smøre kryssene. Dem har og et smøreintervall på 250 timer.

Draget helt fremst kan pendle +/- 30 grader slik at traktor og maskin kan pendle uavhengig av hverandre, noe jeg synes er veldig bra der det er kupert og ujevnt terreng.

 

@ PA\; Du får crimper med stålfingre både på Pöttinger og Claas sine frontmonterte maskiner. De andre er jeg usikker på, men vil tro at de og har det. Gummivalsene som er ekstrautstyr er for å slå bladrike sorter som kløver, lusern osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Magne_1

Hei Tracker.

Ja, jeg har handlet slåmaskin og det ble Pøttinger. Den var litt dyrere enn Kuhn, men så hadde AK-forhandleren et sett med frontvekter som vi kunne få...

Så langt er jeg kjempefornøyd med maskinen. Den virker solid og har en fin finish. Både slå- og terrengegenskapene er helt utrolig og knivene ser ut til å holde i lang tid. Blir spennende iom de holder like lenge som dine.. hehe

 

Kan trygt anbefale Pøttinger til andre som vurderer ny slåmaskin.

 

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...