Gå til innhold

Norges største masinstasjon/Landbruksentrepenør


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Svein_1

Vil nok anta at Herbjørn Kolstad og Per Hatterud er en av de største, men Hatterud er vel hovedsakelig gjødselservice, mens Kolstad`en er en allrounder på leiekjøring.

Åsterud Maskinstasjon er jo en voksende bedrift på Hedemarken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker hovedsaklig på \&quot\;full-line\&quot\; maskinstasjoner,mao.kan tilby de meste,ikke rene gjødselentepenører.Kommer fra området Kolstad oppererer,å han er da ikke så stor,så regner med det finnes størrer maskinstasjoner en som så..Hva med Melby maskinstasjon eller F Nanestad??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore_1

Vil tro at melby maskinstasjon er av de største på gjødsel og rund/bigball pressing i alle fall!!!

 

ellers har vi jo han på www.leiekjoring.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Klokkehaug er ein av dei største på desse kanter iallefall. Dreiv for det meste berre Traktorservice i 10 - 15 år, men har no utvida med gravemaskiner, ein lastebil og hjullaster også. Trur han har 6 traktorer i dag 2006-2007 modeller, og over 10 ansatte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Fredrik Nannestad er på størrelse med oss, han har vel 3 ansatte+ innleide i sesongene. Har en entrepnør(Trond.M.R.Olsen Maskin)her i området og han har vel 15 ansatte i kun traktor og hjullasterkjøring, så han er nok noe av det største du finner i Stange Kommune!

 

Men vis det er sånn TG sier, så er ikke Per Hatterud en så stor entrepnør som alle skal ha det til, han har mye maskiner som står støtt til pynt for andre! Hatterud har ca 4 traktorer som går i møkkjøring året rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Som TG sier, hva skal vi måle i. For meg er to ting viktige. Det er å utføre et bra arbeid for kunden og sitte igjen med mest mulig. Så om jeg skal si hva vi skal måle i så mener jeg ant traktortimer delt på ant traktorer og mannskap. Eller for å si det enkelt, han som sitter igjen med mest mulig. Det er det vi jobber for, tjene penger ikke gjøre gratis arbeid.

 

Så på det viset så kan en som kjører 2000 timer på en traktor og det er nesten bare han som kjører. Kan han gjøre det bedre enn Per Hatterud. Da betyr det igjen at han driver bedre..

 

Kan dra et eksempel. En nabo kjører 2 kobipresser, mens jeg kjører 1. Han presser ca.1000 baller mer, kanskje 1500. I tilegg har han en traktor ekstra. Jeg kjører 1. Han kan gjærne presse 1000 baller mer en meg på 2 presser, fordi jeg tjener mer enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Nemde Klokkehaug driv som ein rein maskinentrepenør innan graving og massetransport. Har ingen oppdrag innan landbruket.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Har ikkje kontroll på kven Klokkehaug har oppdrag for i dag, men landbruket var iallefall ein del av området hans før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...