Jump to content

Hvem er jeg?

Guest

Recommended Posts

Guest Jens_1
Akershusbonde. 500tn melkekvote, + fôrer fram ca 100 okser. Charolais/Limousin bestetning med ca 30 mordyr. Totalt ca 300 storfe. Nytt robotfjøs, kjørbart fôrbrett, Fullfôr med Trioliet-blander 20kbm. Stakksilo på jordet. JD 7600 94-mod, JD 6920 -05 mod, Case CX 100 99-mod. 750 da dyrka, hvorav ca 550 i gras.

Guest Vegard_1

Som navnet tilsier heter jeg Vegard, er 27 år og er gårdskar / avløser i Re og Horten i Vestfold. Jobber mesteparten av tida hos en med ett to år gammelt lausdriftsfjøs, 330 tonn i kvote, forer opp noen av oksene - rundt 1000 mål jord, omtrent 400 i gras (silo og litt høy for salg) og resten til korn, mest høst- og vårhvete.

Ingen egen maskinpark enda, men her på jobben går det i Valtra, har 8750 (m. fronthydr. og PTO), en 6550, en 6350 og en 6300 (alle med laster) + en MF 35. Nettopp kjøpt 12 m3 møkkvogn med stripespreder fra Danmark og er på leit etter frontslåmaskin :)

Guest Martinus_1

ej er 23 å driver i lag med far min i hareid/møre og romsdal..

er utdanna agronom på gjermundnes v.g.s.

vi driv 900 mål dyrkamark, flytta inn i ny lausdriftsfjøs i august(lely) 380 tonn i kvote.

har tks feed robot der.

skal fore opp 200 okseslakt før året.(totalt ca.300-350 dyr)

maskinpark.

05 mod. 6420 JD 710 dekk

01- 6310 JD 650 dekk

89- 455 valmet

07- orkel 1260 agronic en aksla med 700x26,5 tomms dekk.

08- kuhn 7,3m samlerive

07- taarup 3,2m slepeslåmaskin

09- moi 10 gjødselvogn + 6 moi vogn.

99- 8 tonns hitachi gravemaskin

Guest County_1

Hei, jeg heter Lage bor i Rissa i Sør-Trøndelag å er 30 år.

Er utdanna Landbruksmaskinmekaniker + ettårig agronomkurs.

Forpakter en gård med melk og kjøtt, skal overta heimgården om to år.

I år skal jeg produsere 250 tonn melk å drive ca 650 mål jord.

Planlegger for tiden ny driftsbyggning, vurderer om jeg skal bygge til kjøtt eller ikke.

Maskinpark:

-02 Valtra 8950 m/trima

-97 MF 399 m/trima

Del-eier i bla:

-97 Cat 312

-04 Metsjø krokhenger 20 tonner

-96 Taarup 622 finsnitter

-09 He-va disc roller 4meter

Ellers leies redskap fra maskinlag, i tillegg til at jeg disponerer alle maskiner på gården jeg forpakter.

Guest JD4EVER_1

county:

er du fornøyd med 8950`n??

må ikke ha trima på den da, er liksom quicke som skal på valmet og valtra!!

thomas:

hvordan kan du som bare er 20 år ha fendt til over million og valtra til million og flere dumpere til flere hundre tusen pluss brøyteredskap i fleng?? har du arva mye penger? har foreldrene dine lagt ut for deg?

Guest JD4EVER_1

vegard:

hei:)

skal du drive leiekjøring med møkkvogna du har kjøpt? hvor mye møkk har dere? har dere gjødselkum? har dere leid inn møkkentreprenør før, isåfall hvem? er dere interesert i å leie inn til våren og sommeren??:) bruker dere bare stripespreder og ikke noe breispeiing?

har dere rører selv? interesert i å leie inn?:)

kjenner du til noen møkkentreprenører i vestfold? hvilke er det i vestfold, er det mange?? vet om andvik og skretting, er det noe ledig marked i vestfold tror du???

kommer selv fra vestfold.

Guest Anonym

Hei, mitt navn e Erlend, eg forpakte ein gard på klepp i rogaland, der eg hovedsakleg driv melkeproduksjon med ein kvote på ca 140tonn å fullt påsett, kjøper nokre få oksekalver i tilleg, alt etter plass å for, driv litt leigekjøring i tilleg, hovedsaklig med ein kverneland storssteinplukker å ein claas 3m slepeslåmaskin å orkel dx 120 dumperhenger, traktorane er valtra, ein 6550 04mod med laster (ca3000t) å ein 94mod valmet 6100 2wd (5800t)

eg kan vel sei eg er bonde me stor yrkesstolthet å har planer om å fortsetje i mange år med det! stor framtidstru, å opptatt av samvirke\&quot\;loven\&quot\;! ellers er kuå hellig \;)

Guest Anonym
Hei! Eg heiter Ivar og er 27 år.Er utdanna agronom og driv som heiltidsbonde med ei kvote på 147 tonn + litt sau og ca 300 daa på ein gard i nærleiken av Førde.Prøver å utvide litt etter kvart.Slår mest mogleg i silo, men noko av leigejorda lyt desverre leggast i ballar.Køyrer ein JD 5820 og MF 135

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...