Gå til innhold

Vond lukt


Gjest

Anbefalte innlegg

hei..

Noen som har eit godt tips til fjerning av vond lukt fra hendene etter ein dag i fjosen???

har prøvd mangen såper men er ingen som klare å ta lukta syns eg.

E liksom greit å få lukta litt på avstand når kvelden komme å ein ferdig for dagen. Alt setter lukt som blir ein dårleg blanding til slutt. Silo, melk, surmelk, møkk, blod.. prøve å bruke hansker ved silo håndtering men er ikkje så enkelt under melking..

 

noen som har gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

Noen som har eit godt tips til fjerning av vond lukt fra hendene etter ein dag i fjosen???

har prøvd mangen såper men er ingen som klare å ta lukta syns eg.

E liksom greit å få lukta litt på avstand når kvelden komme å ein ferdig for dagen. Alt setter lukt som blir ein dårleg blanding til slutt. Silo, melk, surmelk, møkk, blod.. prøve å bruke hansker ved silo håndtering men er ikkje så enkelt under melking..

 

noen som har gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1
Har ikke noen gode vasketips, men lukt som henger igjen tyder på feilgjæring i siloen, med blant annet smørsyre som resultat. Hadde en runde med dette selv en gang, og ble forfulgt av \&quot\;fjøslukt\&quot\;.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henke_1
Jeg jobba et års tid i et grisehus, da fant jeg ut at det som fungerte best for å få \&quot\;sivile\&quot\; hender var kaldt vann. Det virker som det fungerte minst like godt som varmt vann og såpe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkje alltid like kjekt å sitte og kjenne lukt ifra hendene

sive ut når en sitter i et godt varmt rom. Kona kommer med ei

flaske sitron (sånn en bruker i teen) og smører inn hendene hvis

me skal ut på noe hvis eg lukter etter f eks å ha skrudd på måkeanlegget

eller vaska i grishuset ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...