Gå til innhold

Rundball


Gjest

Anbefalte innlegg

slått en dag og pressa neste dag i bra vær så ligger det på +- 800 kg. har også vært godt over 1000 kg men da er det bløtt!! Kommer også litt an på type gras!

presser med Orkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir_1
Vi hadde tippekonk. på vekta på en rundball under åpen gård som en entrepenør med mc hale presse hadde pressa.Såvidt jeg kan huske var den ballen 1200kg+. ---- fuktig gress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
har ei JD 590 presse. variabelt kammer. Er vel egentlig beregna for halm/høy men den kam man velge størrelse mellom 70cm og 180cm i diameter. Har laget èn balle på 180 bare for moro(er uhåndterlige i rundballekutter over 160 i diameter). Graset fortørket i ett døgn med GOD tørk. ballen veide 1820 kg.. hehe. (ble imponert av mchalepakkeren som klarte den uten problem) Variabelpresse er undervurdert. færre antall baller men større gir veldig mye mindre håndtering, sparer mye peng på plastikk å fantastisk forkvalitet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå spurte han vel egentlig hvor mye en rundball kan veie på d meste... IKKE om den er lett håndterlig etterpå... hehe. Det er den største jeg personlig har veid..

 

Personlig ligger jeg normalt på 150cm i diameter og ca ballevekt på 12-1300kg. Dette går med nød og neppe i en rundballekutter.. Ved vått gras kryper størrelsen på ballene ned 5-10 cm men samme vekt. Er helt fantastisk med så store rundballer, sparer mye handtering(antall baller) og mye plastikk faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...