Gå til innhold

Sesongkjøring traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hatt lyst til å kjøre traktor siden jeg var liten gutt, og nå er jeg 19 og får traktorlappen sammen med hengerlappen nå i april. Drømmene om å rygge opp på låven med noe gammalt ræl med radioen i bakgrunnen blir jeg aldri kvitt tydeligvis, hehe.

 

Fins det noen muligheter for å være med på noe kjøring i våronn/slått f.eks? I mitt hode vil en bonde ha traktorkjøringen selv og heller ha en avløser i fjøset. Kunne det gått ann å tilby seg å kjøre gratis eller veldig billig?

 

Bare lurer på hvilke tanker folk har, er det fjernt å tenke at en kun kan kjøre traktor? Burde jeg heller satse på avløserjobb og ta kjøringen "som den kommer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legger til at jeg har 100% jobb fra før av, så jeg mener ikke dette som en fulltidsjobb med traktorkjøring. Måtte blitt å kjøre noe møkk på noen jorder en kveld der og da eller å være med i siloslått en uke e.l.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Jæren i Rogaland.

 

Høres ut som om det fins håp hvertfall! Da får jeg litt mot til å ringe rundt. :)

 

Har du opplevd at folk som kjører for deg har hærjet med redskapen? Kan ikke forstå hvordan noen kan få det inni hodet at de skal hærje med en traktor, det er et arbeidsverktøy og skal vare mange år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...