Gå til innhold

Løpestreng i fjellsider? Noen som har peiling?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en fjellside der det for lenge siden var en løpestreng for å sende ned og opp ting og tang.

 

Løpestrengen er der fortsatt, men alt av treverk og stål som skal holde den oppe og "apparatet" som drar vognen opp og ned er borte/ødelagt for lenge siden.

Og det er tett med skog der den gikk.

 

Søkt en del på google men finner ikke noe særlig hittil om dette.

 

Har tenkt tanken på å skoge og åpne opp bana og sette dette i stand igjen for å kunne frakte opp og ned material, vilt som er felt etc, men finner ikke noe info om hvordan en lager til en løpebane, eller hvordan de gjorde dette før.

 

Noen som har noen råd/internett side etc med ting og tang om dette emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok før internettets tid... :-)

Prøv med musem og historielag og se om det finnes noe fotodokumentasjon. Rart er det ikke noen som fortsatt eksisterer noen steder også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på museum ja :D

 

Jeg tror jeg skal få det til sjøl også, haren plan i hodet, men greit å få vite mer om dette så en vet hva som fungerer.

 

Jeg gikk over løypa i fjellsida for noen dager siden.

Det virker som de har hatt noe stativ/master midt i fjellsida for å holde løpestrengen i rett høyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på programmet: Der ingen skulle tro at noken kunne bu.

Der har jeg sett noen aktive løpestrenger. Mulig det går og kontakte NRK, og spørre dem om de kan sette deg i kontakter med noen av disse folkene. Da kunne du kanskje få se selv hvordan de har gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jogeir M. Agjeld

Hei!

Erfaring har eg lite av innan dette emnet, men eg har ein gard som i si tid var svært så høgteknologisk, med mellombels løypestreng (for heimsending av fôr, montert og demontert kvar sommar), tostrengs løypestreng (til setra, kunne også frakte ting opp) og taubane (frå tunet ned til vegen, for trasport både opp og ned).

 

Om vi skal halde oss til definisjonane, som du også finn i Store Norske Leksikon (www.snl.no) er løypestreng noko der ting blir frakta med tyngdekrafta som drivkraft, mens det på ein taubane er eit tau som drar/regulererer framdriftsfarten.

 

På våre løypestrengar har det berre vore eit startpunkt og eit endepunkt, utan bukkar imellom. Strengane hang med god slakk. Skal der vere bukkar på løypestreng, må dei sjølvsagt vere slik at det heile tida er fall.

 

Den doble løypestrengen var der for å kunne frakte ting opp og ned, ved at det vart hengt ei vogn på kvar streng, med eit tau som gjekk innom ei blokk på toppen. Så vart vogna oppe lasta med nok daudvekt til at den skulle klare å trekke opp vogna nede, etter ei form for likevektsprinsipp. Så lenge det berre skulle sendast noko ned, vart det hekta på kvistar med kløft framom kroken med det som skulle sendast, pluss at der var litt kvist nede, for å bremse lasta utan bråstopp.

 

På taubanen vår var der fleire bukkar, og her var vaieren stram. Opphenget av vaier var utforma som den vakre bokstaven J, som gir plass til at opphenget på transportvognene kunne passere. Nede på bukkane var der rullar for at trekkvaieren skulle haldast over bakken og ikkje bli sliten mot terrenget. Hos oss hadde taubanen fall heile vegen, så der var berre behov for einsidig trekkvaier. Taubanen hadde dessutan telefonsamband mellom oppe og nede. Oppe var der ein elektrisk vinsj med brems.

 

Både taubane og løypestreng vart demontert før vi overtok garden, og fotodokumentasjon er der lite av.

 

Det kan elles nemnast at dette var på den tida signalkvaliteten i telenettet (bygd av brukarane sjølve) var temmeleg god. Så ja, dette var før internetts tid, men enno har vi ikkje kabla internett til gards...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og info :)

 

Det er ihvertfall vanskelig å finne info på internett så jeg får sjekke opp med gamlekarane og event museum her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Denne episoden hadde jeg ikke sett før :)

Jeg digger denne serien!!

 

Der var en enkel variant av en løpebane.

 

Jau, før jeg i det hele tatt bygger løpebanen så må jeg rydde skog et par 100 m først, så får begynne med det før jeg går videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...