Gå til innhold

kjøp av dyrka mark


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jeg fikk tilbud av en tidligere bonde om og kjøpe all dyrka av han total ca 50mål på 4 flekker. Vi grenser ikke til værandre nærmeste er vel 600meter. Han sin gård er i et stort stykk, er det noe mulighet for og få skilt ut de stykkene. Har mulighet og kjøpe alt ca 3000mål men resten er dårlige skog og fjell. Driver nå med sau og har plass til flere i fjøset, så det er fristende og handle. Noen som har gjort dette i nyere dato.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde for knapt to år siden på det samme som deg. Like mye innmark, men mindre utmark. Ikke noe skog, stort sett myr og lyngrabber. Det kommunen ga meg til svar var at de godtok ikke at innmarka ble delt fra, alt måtte selges. Og det ønsket ikke selger, så da blir det leiejord istedet. Kan jo være verdt å høre med kommune.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at konsesjonsloven ble endret for å gjøre det enklere å få fradelt dyrkamark fra skogen for litt mindre enn &quot\;knapt to år siden&quot\;. Noe av det siste Senterpartiet gjorde i LMD før regjeringsskiftet. Kan være verdt å spørre kommunen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...