Gå til innhold

Gårdsdrift fra scratch


Gjest

Anbefalte innlegg

Har arvet ett småbruk i Bø i Telemark. Frem til slutten av 80tallet var det planteskole her men siden den gang har det ikke vært driftet.

Jeg og samboeren min har lyst til å skape litt liv her og kanskje få en bi-inntekt men har vansker med å bestemme oss for hva vi skal drive med. Plassen er ikke stor ( http://gardskart.skogoglandskap.no/map.html?komm=0821&gnr=6&bnr=8 )

og utstyrsparken er rimelig skranten. (Har en liten Iseki uten frontlaster, jordfres, harv og vedkløyve.) Virker som om de fleste driftsformer idag krever større plass og/eller veldig høye oppstartspriser og vi er vel litt redde for å låne massevis av penger uten erfaring med gårdsdrift fra tidligere. Men litt er man jo selvfølgelig villige til å satse. =)

 

Er det noen som kan forbarme seg over oss og hjelpe oss litt på vei? Hva skal vi gå igang med? Og hvordan går vi fram? =)

 

 

Div. info:

 

Jeg er 28år og samboeren 23. vi har en sønn på 2mnd. Begge er i arbeid til daglig.

 

I låven er det "pakkerom" med termodører, Jordkjeller med termodører og ellers er den ganske vanlig.

 

Bakken ned mot elva er hogd for noen år siden og vi har halvveis bestemt oss for å gjerde inn hele bakken og holde villsau der for å holde vegetasjonen nede. Det er da tenkt at sauene kan gå inn og ut av møkkakjelleren på sør-sida av låven som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...