Gå til innhold

Rundballepakker med fjernstyring


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lager noen hundre rundballer per år. Blir presset med ei enkel Krone-presse og pakket på en Spin-pack 1600. Vi er som regel to når vi driver på, så en kan presse og en kan pakke. Problemet er at en mann må også stå på pakkeren og "dra i spaken", så vi trenger egentlig å være tre dersom ting skal flyte.

Lurte derfor på å bytte pakker. Tenkte først å kjøpe slepepakker så en kunne sitte å pakke hele tiden. Men da må jo ballene likevel av jordet og stables i en egen operasjon. Jeg lagrer alle ballene samlet ved driftsbygningen. Fikk tips om å kjøpe en stasjonær pakker med fjernkontroll i stedet, så sparer jeg en mann og lastetraktoren kan likevel hente baller på jordet, tre i slengen, samt stable etter hvert. Kanskje ikke så dumt. Spørsmålet er da som følger: Hva slags pakker skal jeg kjøpe av denne typen? Hvilken prisklasse ligger de i? Vet noen om Spin-Pack 1700 er noe å satse på (brukt da selvsagt)? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1

Jeg lager noen hundre rundballer per år. Blir presset med ei enkel Krone-presse og pakket på en Spin-pack 1600. Vi er som regel to når vi driver på, så en kan presse og en kan pakke. Problemet er at en mann må også stå på pakkeren og \&quot\;dra i spaken\&quot\;, så vi trenger egentlig å være tre dersom ting skal flyte.

Lurte derfor på å bytte pakker. Tenkte først å kjøpe slepepakker så en kunne sitte å pakke hele tiden. Men da må jo ballene likevel av jordet og stables i en egen operasjon. Jeg lagrer alle ballene samlet ved driftsbygningen. Fikk tips om å kjøpe en stasjonær pakker med fjernkontroll i stedet, så sparer jeg en mann og lastetraktoren kan likevel hente baller på jordet, tre i slengen, samt stable etter hvert. Kanskje ikke så dumt. Spørsmålet er da som følger: Hva slags pakker skal jeg kjøpe av denne typen? Hvilken prisklasse ligger de i? Vet noen om Spin-Pack 1700 er noe å satse på (brukt da selvsagt)? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Jeg hadde en McHale 991 LBER (stasjonert fjernstyrt)før jeg byttet til kombipresse. Fungerte meget bra. Pakkeren var og solid bygd så man trengte ikke være redd for å ødelegge noe. Kapasiteten er og bra, og enkel navigering i menyen på kontrollboksen. Du skal kjøre fort for å greie å holde den med baller.

 

http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tool/object?finnkode=26079049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg har hatt Tanco 280 ARC (stasjoner pakker) og var fornøyd med den. Både Mchale og Tanco er store merker innen runballehandtering.

Når det gjelder Spin Pack 1700 så er det også ein grei pakker til \&quot\;hjemmebruk\&quot\;. Hvis du kun skal pakke noen hundre baller er den mer en bra nok. Det ein skal hugse på, er at denne pakkeren må stå stødig under pakking. Er pakkeren litt på \&quot\;skeiva\&quot\; så stopper heile pakke syklusen og ein må \&quot\;vatre\&quot\; den opp igjen.

Du har jo også Kverneland, Elho og Göweil sine pakkere som heller ikke er noe dårlige pakkemaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...