Jump to content

festing av container

Guest

Recommended Posts

Skal gjøre fast en container på 45 fot til bakken da den ble flyttet av vinden nå under iværet. Noen tips til hva og hvordan? Ser kansje for meg å støpe en platting på hver ende av containeren. Ser videre for meg å støpe ned et jern på hvert hjørne, som jeg kan skru en bolt gjennom, som går inn i heisehullene på contaieneren. Den skal brukes som et midlertidig verksted. Ved å kun bruke bolter vil dette senere kunne fjernes lett dersom det blir aktuelt å kutte den ut eller flytte den. Bolt tenker jeg ca så stort som jeg får inn heisehullene, å så langt som den går inn, hadde jernet vært gjenget kunne jeg bare ha dratt til så mye jeg fikk.

Noen synspunkter om dette? Og hvro mye støp bør jeg bruke ca? trenger vell kansje 2-5 tonn på hver side tenker jeg.

Guest billy_the_kid_1
Støp en plating i hver ende. Her støyper du inn 2 jernplater i hver, like som du bruker når du skall monter stålsperr på. En i hvert hjørne for cotaineren så setter du på plass containeren, og sveier et vinkeljern på høykant på utsida av hvert hjørne, eventuelt et L formet jern på hode som holder containeren nede. Da kan du feste containeren uten å sveise i containeren men kun i dei 4 platene og skall den vekk brenner du festa fort av og sliper plate finn. Dette er måten containere blir festet når dei er på båt og jobb offshore.

Hei, svar på hvor mye støp du trenger er forholdsvis enkelt. Tyngden av fundamentet du støper må være større enn løftekraft fra vinden som virker på containeren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...