Gå til innhold

Framgangsmåte erverv av gårdsbruk


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et dilemma i sammenheng med kjøp av et småbruk. For en stund siden gjorde jeg til kjenne for en av naboene mine at jeg er inntrisert i å kjøpe et småbruk han eier. Nå har han kommet tilbake til meg og sagt at han ønsker å selge det til meg. "Problemet" mitt er at han har selv satt en veldig lav pris på småbruket. Ca 20% av markedspris. Grunnen til dette er at han ønsker at jeg skal overta, samt at han er rundt 80 år og har ikke noen nærme etterkommere og trenger ikke penger og har dermed satt en lav pris.

 

Hvordan kan jeg gå fram for at ikke dette salget blir oppfattet som at jeg har lurt han av arvtakere og lokalsamfunn?

 

Jeg har på ingen måte presset han, påvirket prisen eller gjort noen ting for å lure han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
du kan jo få han til å skrive en erklæring på hvorfor prisen er så lav å begrunne dette godt. det burde vell bli bra eller er det bare jeg som synes det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Sunroad_1
Jeg har selv vært i nesten samme situasjon. Få en advokat til å skrive salgsavtale, og sørg for at det her er helt klart at begge parter er kjente med at prisen er lavere enn markedsverdi. Ta gubben i handa og lov han å ta vare på jorda hans- og gjør det :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...