Gå til innhold

Pris på kommunalt vann til vanning, fjøs osv!


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen bønder el. som kan fortelle hva dere betaler i kommunalt vann per m3. Jeg tenker da mest på de som bruker mye, feks til vanning eller fjøs mm. Har fått pris på over 16 kr m3 som jeg mener er meget stivt, mens jeg vet at Nøtterøy kommune tar rundt 6kr m3 og det kan jeg fint leve med! Uheldigvis bor jeg ikke i Vestfold!... Noen som vet om andre som benytter seg av kommunalt vann til vanning? Trenger sårt tips da det er enklere for en kommune hvis jeg kan vise til andre steder!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra eget vanningsanlegg hadde vi en pris på 1,50 pr m3. Anlegget er nå nedkoblet fordi dette ble så dyrt at det ikke er økonomisk forsvarlig å vanne. Hvordan noen kan få økonomi med å betale 6 kr, enda mer 16 kr, er mer enn hva jeg kan begripe. (Kanskje til noe bær og grønnsaker?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja det er til bær og grønt... Har eget anlegg på egen gård men må ut å flytte skifter til leid jord. Pga smittepress og vokst ut av egen eiendom. Kommunalt vann har kapasitet og ligger på aktuelle sted men prisen er høy. Skal være priser til selvkost men det er helt utrolig når andre kommuner i nærheten har halv pris. når du sier eget anlegg og pris på det så er det også en del kostnader til dette kontra bare å koble til uten startkostnader, men når kubikken koster så mye er det ikke greit... 27m3 i timen blir fort peng..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 6 + mva tror jeg. Men det er jo ikke meningen en skal bruke ett topp-renset vann til vanning av jordene. De fleste har en elv, bekk, bårehull eller annet dem henter slik vann fra..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...