Gå til innhold

Transport av halm frå Østlandet til Rogaland


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på jakt etter eit transportfirma som kan transportere eit trailerlass med halm frå østlandet til rogaland. Gode tips mottas med takk!

 

Mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tor torland, som kjører potet for sørnes pakkeriet har bra bil.

Eller han frå vikeså som driv med balle transport. usikker på navnet men har tømmer kran på bilen som han laster selv med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra rogaland, trenger halm fra høsten 2013.

Jeg kan reise til østlandet og presse halmen, men trenger hjelp til transporten av halm hjem til jæren og formidling av østlandsbønder som har arealer med halm tilgjengelig.

Ser for meg vi kunne fått til dette i stor skala til fordel for både østlands- og jærbønder.

Kan også være av med en traktor for lasting av halmen på østlandet.

Ring/sms 926 57 876 om dette er av interesse, eller skriv ett innlegg her i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. prøv Terje Helleren, han har henta en del baller hos meg på østlandet og levert på jæren og omegn. flink kar til å stå på og er løsningsorrientert!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rangvald Lende og Heradsvela Transport kjøre mye på halm og høy i østlandet.

 

Du så vil starte og presse halm på østlandet, ska presse i rundballer eller firkant baller?

 

Eg trur ikkje det er lett og komme inn i det markedet.

 

Eg vet det er i hvertfall 2 eller 3 Jærbuer som har vert inne i halmmarkedet i

30 år, dei er etablert i områder på østlandet, og har lastebiler. Dei har og vert borte med traktorer og utstyr i mange år.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonym

Noen som vet om en transportør med walking floor-system? Til transport av hønsegjødsel og rundballer?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

TNR kjøre i skytteltrafikk me søppel karmøy=&gt\;sverge dei har sikkert ikkje noko i mot returlast

 

trur det er me ein semi med &quot\;walkingfloor&quot\;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Eg er skeptisk til nytten av walking floor på rundball.

Systemet er tiltenkt pallegods, for å kunne laste av alt frå bak på semi, som det oftast då er.

Det eg tenker på er at rundball sig ut mot sidene på bilen, det liker skapet dårleg og trur ikkje golvet då greier dra lasset bakover like elegant som med paller..

Men har nokon prøvd ?

 

Her er fleire transportfirma nevnt, eg gjentek og tilføyer..

Herredsvela, Ullestad, Vennesla?, Ørland, Eek?, Lindkjend, Felleskjøpet er jo også stadig på tur. Dei har vel og organisert slike transporter ? Evt bondelaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har levert 800 baller i fjor med walkin floor system, er noe av det bedre systemet jeg har lastet opp på. Ballene (McHale) ligger i klemme helt fram til front av henger og helt bak, veldig sikker transport blir det av det også, fikk med 44 baller, mot 36 på containerbil. Fikk returlass med hønsemøkk.

 

Problemet mitt er jeg ikke finner ut hvem som kjørte den gangen. Han hadde mye kjøring ellers med det systemet med mellom Østlandet og Rogaland.

 

Jeg skal sjekke opp i det de transportørene som er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Gunner Hjorth Seren

Hei, vi i Veøy as transporterer allerede i dag mye rundballer / høy / gras / gjødsel til og fra bønder på Jæren. Vi utfører alle typer transport oppdrag med thermo / tørr og åpne. Også maskin / traktor og utstyr på maskintraller. Ta kontakt på 95298889 

https://www.facebook.com/Veøy-Offshore-Express-1423183557972169/

www.veoy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...