Gå til innhold

Oljelekkasje på framaksel, Zetor


Anbefalte innlegg

Mener jeg har sett en tråd her hvor det sto noe om at man ikke kunne fylle olje opp til riktig nivå i hjulnavene, men finner ikke igjen tråden, så derfor spør jeg: Er det riktig at man ikke bør fylle til "rett" nivå?

Dette gjelder en Zetor 8540 med Zetor''''s egen framaksel, traktoren er gått litt over 2000 timer, og hjulnavene har vært tett inntil nå i vinter. Skifta olje på hele traktoren fjor høst, -da kom det bare ut 5-6 dl fra hvert av navene. Ifølge håndboka går det ca 1 liter på hver side, (jeg fyllte på nokså nøyaktig 1 liter på hvert), men etter knappe 200 timers kjøring har jeg fått lekkasje derfra.

 

Så hva skal man tro, er det bare tilfeldig at det begynnte å lekke nå, eller bør jeg passe på å ikke fylle "nok" olje på dem når jeg får bytta tetninger?

 

Og en annen ting, det er litt uklart for meg hvilken olje det skal være på dem, så jeg har fyllt på GL5-olje, SAE 80W-90. (Var GL5 som var der fra før). Burde jeg kanskje heller bare bruke GL4, f.eks. vanlig universal landbruksolje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

heisann

lure på ein ting

eg har også ein 8540 97 mod . hvilke olje skal eg ha på bakaksel / hydraulikk(felles)

 

SAE 80W-90???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...