Gå til innhold

Henger størelse ford 6610


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal gå til innkjøp av traktor og har mer eller mindre bestemt meg for at det blir en ford 6610. Skal benyttes til brøyting og masse kjøring.

 

Men spørsmålet er hvor stor henger klarer en 6610 og dra på "vettu vis" altså uten at man bruker en klutch på å dra i gang og slipper ned i 1gir i litt motbakke, og hvor stor henger er lovlig langs vei etter en 6610?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
8, 10 tonn går bra, men om dette er lovlig avhenger av om traktoren har bremseventil, har vis også noe å si om traktoren er 30 eler 40km
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trakto100_1

Stemmer, det var det jeg håpet på. Driver og lurer på en henger med 8T nyttelast (blir jo ca. 10T med egenvekt). Men vil du si dette er i grenseland med tanke på dravilje og evt. holdbarhet på traktoren eller er dette innenfor det brukbare?

 

Planen er og ettermontere hydr. bremseventil. Så er det låvlig med en henger med 10T tott. vekt med brems da?

 

Jeg kan lastberegning på lastebil, men vil tro det er en del andre regler ute å går på traktor!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6170Turbo_1

Samme reglar på traktor som lastebil.

 

Det festlige er at viss traktoren går seinare enn 30 km/t er det ingen vektbegrensning på hengeren :o)

 

I praksis er nok 8T-henger passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Foreksempel orkel t 85 eler tilsvarene henger er en fin størelse til din traktor, men klart vis du laster dn max er dn tong og dra i bakken, men ingen problem.

 

Hvilken henger skal du bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trakto100_1

Da skal jeg klare og få regnet det ut bare jeg får tak i et vognkort. Jeg har pr. i dag ingen henger eller traktor, har kjørt lastebil i en del år, og jobbet med traktor kjøring av ymse art innimellom, men skal starte opp selvstendig med traktor, i starten som en jobb nr. 2, med et håp om at jeg kan ha det som 100% jobb og tenkte begynne med eldre utstyr og fornye etter hvert.

 

Har kikket en del på orkel og palmse, men regner med at jeg faller på en pent brukt orkel, men var veldig usikker på hva en 6610 &quot\;var god for&quot\; men har fått klarert det bedre etter og ha fått hørt litt erfaringer.

 

Er det neon av dere som vet toppfarta på en 6610? Jeg har gått ut fra at det er en 30km/t traktor, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...