Gå til innhold

Batteriverktøy/Handverktøy


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe nytt batteriverktøy i 18V. Er då intresert i brukererfaringer frå dykk her på forumet. Eks merke, batteritype levetid, ladetid, styrke osv.

Er ute etter batterdrill, muttertrekker evt bajonettsag og sirkelsag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik_Aa_1

Lurer på å kjøpe nytt batteriverktøy i 18V. Er då intresert i brukererfaringer frå dykk her på forumet. Eks merke, batteritype levetid, ladetid, styrke osv.

Er ute etter batterdrill, muttertrekker evt bajonettsag og sirkelsag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bullseye_1

Jeg har Festo-batteridrill, 14,4V tror jeg. Veldig fornøyd med den, men den er DYR. Har ingen problemer med å rape inn 6x140mm skruer, og batterikapasiteten er god. Sammenlignet med andre så veit jeg ikke hvordan den står seg egentlig, for jeg har bare hatt Festo.

 

Av andre batteriverktøy så liker jeg DeWalt. De har jo en \&quot\;koffert\&quot\; med drill, sirkelsag og bajonettsag, og radio tror jeg. Tror ikke det er muttertrekker, men kjøper du Makita får du det, og drill, sirkelsag, bajonett, og lykt. Helt ok verktøy, og noe billigere enn DeWalt. Har en kompis som kjøpte dette settet (kommer i en Makita-bag) på nett, fra USA, til en skammelig god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dewalt er oppskrytt er min erfaring....har tatt knekken på to dewalt driller allerede. Nå har jeg Milwaukee (atlas copco) , som jeg er langt mer fornøyd med. Tror ikke prisen er høyere en Dewalt heller.Her får du også sett med drill/lykt /slagtrekker og bajonettsag... Selv har jeg bare drill og trekker. Milwaukee har også ganske brukende ledlys på selve drillen/trekkeren....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med at Dewalt er oppskrytt- har intrykk av at kvaliteten har falt de siste årene.

Personlig vil jeg anbefale Blå Bosch. Har en 14.4V som er over 10 år og den har fått mye juling. Kvaliteten til Bosch sine vinkelslipere sier jo også sitt.

Av andre merker er Svart Panasonic svært god, har ikke selv men flere elektrikere ville ikke vurdere å gå over til annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wold_landbruk_1
har kunn makita 18v utstyr av ymse slag. har montert en del inredning i fjøs og litt snekkering/montering av sikerhetsgjerder for komuner og sjølsagt arbei her på bruket. litt stiv pris men kjempefornøyd med maskinene og service å forhandler. jeg har kjøppt opp maskinparken åver år for og fordele utjiftene litt. har to ladere og 4 bateri, det er kjekkt om man er 2stk som jobber samen. anbefaler makita på det varmeste....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av proff merker er bra, viss ikkje hadde ikkje forhandleren overlevd. men eg er enig at dewalt ikkje er det samme som elu en gang var. av batteri er det vell berre Lithium-ion som er aktuelt i dag med tanke på vekt/kapasitet. sjøl er eg tillhengar av glå serie

til bosch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 6170Turbo_1
Eg kan også anbefala Hitachi. Har den nyaste 18V serien med slide-batterier. Noen klager på svakt håndgrep har eg høyrt om, men det er vel berre Bosch som overlever 5 meter rett ned i betongen. Ladar raskt og varer lenge på batteria (Li-ion).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Har sjølv svart panasonic.

2st 15.6v 3.5a nimh batteri.

Erfaringer:

Ein tung drill, men svært solid og sterk.

Kan kjøras kontinuerlig, då laderen gjer jobben på godt under ein time. 13mm chuck er ein fordel, då tek han alle bor.

Den eg har er på 44nm, det syns eg er nok.

(Veit at f.eks blå bosch fins i oppi 100nm!)

Drar helst lett inn 6x140, må gire ned hvis batt begynner bli tomt.

 

Lithium er fine greier om du skal ha nytt verktøy.

Der får du lite eller ingen spenningsfall i driftstida, batt er bare plutselig tomt.

Cellene er også mykje lettare, forskjellane på vekt mellom li og gamle batt er derfor større jo større effekt.

 

Det seies også at li har lengre levetid, eg trur nok at fabrikat betyr meir enn type batt ..

 

Mange fabrikat har bag/koffert med fleire maskiner oppi, det er ei fin løysing. Du treng jo ikkje ti batteri sjølv om du skal ha fem maskiner.. og om du skulle få behov, kjøp lause batteri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind_1

Vekt på panasonic vs liten blå bosch:

 

Panasonic 6432: 15,6v 3,5ah nimh : 44nm 2,3kg

Bosch blå 14,4-2-Li: 14,4v 1,3ah li-ion : 39nm 1,3kg

 

Seier endel om betydninga av type og størrelse batteri...

Litt av vekta i panasonic ligg i kraftig bygning og 13mm chuck, men mest batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...