Gå til innhold

lys på henger


Gjest

Anbefalte innlegg

hei har relativt ny bil ,satte på hengeren i går lysene virket men bremser jeg så slukker i hvertfall markeringslysene forann! og blinker jeg med blinklysen så blinker alt svakt er det noe på bilen som er feil? tusen takk for any tips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har relativt ny bil ,satte på hengeren i går lysene virket men bremser jeg så slukker i hvertfall markeringslysene forann! og blinker jeg med blinklysen så blinker alt svakt er det noe på bilen som er feil? tusen takk for any tips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette problemet mange ganger, grunnen er som regel fukt i kontaktene eller at pinnene på hengerkontakten er for slappe.

Spray kontaktene med WD40 e.l for å fordrive fukt.

Dersom problemet er pinnene så setter du et lite skrujern e.l i sporet og utvider de forsiktig, de er delte på langs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Jeg er enig med JD\'\'\'\'er. Når hengerlysene \&quot\;forstyrrer\&quot\; hverandre så er det garantert en jordfeil.

Dette forårsakes av at strømmen til 4 parklys, 2 bremselys og kanskje ett blinklys, som tilføres hengern gjennom 4 kontaktstifter, skal gå tilbake igjen til bilen gjennom bare en kontaktstift.

Kanskje er den kontakten i uorden, så jordstrømmen må gå gjennom hengerdraget.

Hengerdraget har ofte plastforinger i teleskopmekanismen til bremsen.

Prøv med en lang, løs ledning fra et sikkert jordpunkt på bilen (batteriets minuspol?) til minuspunktet i et hengerlys. Virker det da så har du for dårlig jording. Som regel er det for dårlig kontakt i en skjøt el.l. i ledningen.

Det må være jordkontakt i kontakta på bilen, og videre derfra til hver eneste pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...