Gå til innhold

Smøre nippel renser


SS

Anbefalte innlegg

mener å ha lest noe om ein smøre nippel renser eit sted. trur d var ein sylinder du fylte opp med olje satt på nippelen og slo med hammer og dermed opna nippelen.

noen som vet om den fungerer og evt hvor eg kan få tak i ein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1
Endelig er den å få tak i igjen!! En tilsvarende anordning hadde vi for mange år siden. Jeg trodde den gangen det var et verktøy om hadde fulgt med originalverktøyet til en CAT bulldozer, men er ikke sikker. Etter at verktøyet ble rotet bort har jeg løst problemet med å koble en slange til tipputtaket på traktoren... Jeg tok den lange fettslangen fra den trykkluftdrevne fettpressa på en nedlagt bensinstasjon. Så koblet jeg den til tipputtaket på en traktor, eller uttaket til pusseskuffa på gravemaskinen. Hvis den får stå med trykk på et minutt eller to så løsner det som regel. Jeg har satt på en strupekran på hurtigkoblingen som settes i traktoren. Ved å stille bare liten åpning på krana spruter det ikke ut så mye olje hvis det plutselig åpner seg, eller om nippelen skulle sprette av eller slangen sprekke. Du reduserer ikke trykket noen verdens ting med den strupekrana, du bare begrenser mengden i liter pr minutt i tilfelle uhell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...