Gjest Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Har en Mitsubishi MS-070 (7 tonn) med to problem. Maskinen går helt fint på tomgang og på fullt turtall, men så snart man beveger styrespakene så virker det som om maskinen overbelastes og nesten stopper. Slipper man styrespakene så øker motorturallet igjen. Dette skjer selv om den bare løfter tom skuffe. Videre er spaken som skal blokkere alle operasjoner defekt. Så vidt eg kan se så er denne koblet via noen relè inne i maskinen, men kan ikkje finne ut hvilke. Er det noen som kan komme med tips på hva som kan være galt? Kan defekt dieselpumpe forklare manglede motorytelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Har en Mitsubishi MS-070 (7 tonn) med to problem. Maskinen går helt fint på tomgang og på fullt turtall, men så snart man beveger styrespakene så virker det som om maskinen overbelastes og nesten stopper. Slipper man styrespakene så øker motorturallet igjen. Dette skjer selv om den bare løfter tom skuffe. Videre er spaken som skal blokkere alle operasjoner defekt. Så vidt eg kan se så er denne koblet via noen relè inne i maskinen, men kan ikkje finne ut hvilke. Er det noen som kan komme med tips på hva som kan være galt? Kan defekt dieselpumpe forklare manglede motorytelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hei. Hei det kan veldig gjerne være dieselpumpen som ikke regulerer som den skal. Dersom denne maskinen har variable pumper, kan det like gjerne være pumpene som ikke regulerer ned mengden som de skal, og da blir motoren overbelastet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest valtra_1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Kan være så enkelt som tette dieselfiltere og, har du skjekket de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøtte_1 Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Utifra det jeg selv har erfart så kan tette filtere foråsake disse problemene. Jeg ville i din situasjon byttet dieselfilter og luftfilter og sett om det kunne løst problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Sjekk også at gassreguleringa på pumpa går helt til den mekaniske stoppen ved full gass. Som sagt tidligere her: luft og dieselfilter kan være en av synderne.. er det mye røyk fra eksosen ved belastning tyder det på tett luftfilter,trur ikke det er turbo på MS 070\'\'\'\'n så da slipper du å tenke på den. Pumperegulering. Mål trykk på to 3/8 toms slanger som går inn på regulator husene på pumpa. her skal trykket øke samtidig med belastninga på pumpa(arbeidstrykket) Dette trykket sørger for at pumpa vinkler ned på levert oljemengde slik at motoren går lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Til Ole H: Har justert gassreguleringa slik at den går helt i den mekaniske stoppen (var noe slakk) Det hadde positiv effekt. Motoren ryker ikke i hele tatt og diesel- og luftfilter er relativt nylig skiftet. Det er ikke turbo på denne modellen.Har dessverre ikke måleapparat for å få sjekket trykket som du foreslår. Videre blir problemet mindre når hydraulikkoljen blir varm, men det er håpløst å arbeide med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøtte_1 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Kanskje det er hydraulikkoljefilteret og sugesilen som er tette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Hei Ser du leter etter svar på dine problemer med din maskin, har nettopp kjøpt en maken maskin men leter etter deleforhandler til denne maskinen og lurte på om du kanskje viste av hvem som er deleforhandler for denne type maskin??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 1. oktober 2012 Del Skrevet 1. oktober 2012 Hei! Meg bekjent er det Pon Cat (Catepillar) som har deler til denne, men den er vel nå så gammel at det kan by på utfordringer. Prøv også entrack.no for brukte deler. Ellers kan eg nevne at problemet med hydraulikken er løst. Det var stopper-wiren som var defekt. Det gjorde at stopperen på pumpa vekslet mellom stengt/åpen når maskina beveget seg/ristet. Takker likevel for mange gode feilsøkingsforslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Pon skaffer nok det meste av deler,har selv ei slik maskin og måtte bytte vannpumpe for et pår år siden og det var ikke noe problem å skaffe. Klart at for den prisen de tok ,hadde de sikkert tid til å lage ei for hånd også. 9200kr pluss mva var det for den. Da starteren gikk føyka i fjor forlangte de tolv tusen pluss mva,men den fikk jeg hos Bema for 5 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har lik maskin, har gått over til motordeler fra en Mitsubishi truck forhandler, opptil en tiende del av prisen. (har eks. på det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar