Gå til innhold

Reparasjon av plastskjermer på traktor


Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på om det er noen som vet om hvordan man kan fikse plastskjermer på en traktor selv? Det har seg slik at bakskjermene på min Claas Ares har sprukket, og prisen for de nye var ikke billig... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ameldal_1

Heisann!

Lurer på om det er noen som vet om hvordan man kan fikse plastskjermer på en traktor selv? Det har seg slik at bakskjermene på min Claas Ares har sprukket, og prisen for de nye var ikke billig... \;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend_1

Støpe med glasfiber og polyester hvis det er mulig. Blir sikkert den billigeste og enkleste måten å fikse på.

Glasfiber og polyester har de på biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei!

 

Er det sprekk så er glassfiber og sparkel IKKE løsningen. Da må du lime. Prøv å slipe eller file en V i sprekken, så bruker du 2 komponent plastlim til å lime med. 3m eller Terroson er å anbefale.

Prøv å vær nøye når du legger det på, så da er det bare å slipe det fint til, også lakkerer du.

 

Sparkelen sprekker bare opp igjen om du \&quot\;limer\&quot\; med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønset Plast på Oppdal har løsningen på alle prob med plast og glassfiber. Gir råd og selger deg det du trenger. Sender over hele Landet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Magne_1

Hei, har v\'\'\'\'ært uheldig og fått 2 sprekker på ca 30 cm på baksjermen til vår TS135a. Vi har de heldekkende blå skjermene og ny pris er 5.400,-

Hvis jeg skulle få det reparert hos firma i bodø som driver med slikt arbeide (innen bilbransjen), antydet de en pris på 6-7.000... og da kunne de heller ikke garantere om det ble sterkt nok.

 

Ser at noen anbefaler enkelte måter å gjøre dette på selv, men lurer på om dere tror det går bra å ordne skjermen selv- er jo ganske store sprekker..

 

Vil ha det ordnet hurtigst mulig da jeg ikke liker å kjøre rundt med en tarktor som har en skade.

 

mvh

magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tracker_1

Hei Magne!

 

Jeg reparete en plastgrill på en traktor med Glassfibersparkel.

Det er tråder med glassfiber i dette som fungerer som en armering.

 

http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10522568#tabs

 

Kan kjøpes hos de fleste byggevareforhandlerne.

 

Den er lett å påføre, og forholdsvis lett å slipe ned. Maling på skjermen i område der den skal repareres må fjernes og rengjøres for å få god heft.

 

Kan ikke garantere at det holder hvis det er mye vibrasjoner i skjermen, men det er jo verdt et forsøk før du evt. kjøper ny skjerm.

Glassfiber og polyester er bra, men krever mer arbeid.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym

Mange gode råd her!

Jeg boret først et lite hull i enden av sprekken for å hindre \&quot\;bruddanvisning\&quot\;. Det er jo lett at det kan sprekke videre i enden av sprekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne_1

Bestemte meg for å bestille ny- får også litt igjen på forsikringen og så får jeg det mye bedre med meg selv når jeg vet at skjermen er ny.

:)

men takk for gode tips.

mvh magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...