Gå til innhold

Taarup slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Vurder å bytte inn min nåværende slåmaskin i en 3,2m sentermontert kverneland taarup etter årets sessong. Er det noen som har positive/negative erfaringer med denne maskinen, også med bx belte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurder å bytte inn min nåværende slåmaskin i en 3,2m sentermontert kverneland taarup etter årets sessong. Er det noen som har positive/negative erfaringer med denne maskinen, også med bx belte?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest argr_1
Mulig det har vært tull med kverneland, men jaggu er de ikke dårligere enn andre merker. Har hatt claas, men har nå en 4028. Har ikke hatt noe tull og er stor-fornøyd! Dessuten er det få som slår så fint som kverneland.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kåre_m_1
Kjøpt ny 4228 i år og er meget fornøyd..Syns maskina følger terrenget fint.Eneste å passe på er at en bytter til høye slepesko (kan slå plenen med den slik den kommer ifra fabrikk).Kjøpte taarup fordi den har en god knivbjelke (uten vikeldrev).knivene holder også veldig bra på taarup.Slik jeg ser det er det ei solid maskin.Sikkert mange andre merker som er vel så bra ,men jammen syns jeg det er mange som er simpelt og billig lagd..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vurderte sterkt Taarup når jeg skifta før denne sesongen, men så prata jeg med en som hadde vært på besøk på Zetorfabrikken i Tjekkia, hvem sine slåmaskiner ble sveisa sammen der? Joda, Taarup, Vicon og Deutz Fahr.....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkebonde_1
Jeg hadde en Kuhn 250G og var skikkelig godt fornøyd med den. Det var rust som tok knekken på den til slutt. Kjøpte en 300G etterpå som jeg også er meget godt fornøyd med. Det eneste jeg savner i blandt er breispredning i hele bredden. Det blir nok Kuhn neste gang også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært hye trøbbel med taarup ja. men hvis du virkelig vil ha ei maskin som er solid bygd, slår bra og er enkel å justere, og vedlikeholde skal du satse på john deere 530/535 (venstremontert) eller 730/735 (centermonert) litt dyr men en skikkelig solid maskin!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fulyboy_1
Har kjørt en taarup 4028 i 4 år nå, å jeg har bare hatt tull med den siden den var ny. skal kjøpe ny til neste sesong, og da blir det nok kuhn alterna 400 eller en FC 303 GCRA. vurdere litt claas også, noen som har erfaring med de?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvegard

Kjører Taarup 4232 CT for andre sesongen nå. Har hatt tull med kraftoverførings akselen som går fra draget til maskinen. Har kommet ombygging på FK i går fra Taarup, en oppgradering. Etter breispreding ble montert i fjor (Ettermontert pga leveringstid) Har jeg hatt lekarsjer på blokken til svingsylinderen. Dette har seg at det kom noen slanger som skal styre vingene på breispredningen ble montert på den blokken slik at de skal følge når du svinger maskinen. Slangene osv blir for tungt til opphenget. Det er for dårlig.

 

Men selve bjelken og det \&quot\;nye\&quot\; opphenget er suvurent. Har ikke sett tilsvarende kuhn og JF slått like pent her. Taarupen er mye lettere enn JF og JF har dyrere deler. De nye knivene er også gode på taarupen. Du slipper å bytte skive når du skal skifte kutteside på kniven snur du den bare, du slipper å sette den på en skive som går motsatt vei. Så er det forøvrig kjempelett å justere stubbehøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NOR_1
I dag er slottebjelken på alle Claas slåmaskiner lik de som står på Class Cougars fem slåmaskiner, så det sier seg selv at Claas har ekstremt robuste maskiner. Vanvittig solid konstruksjon, slitesterk og pålitelig! Velg Claas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Kan vel si seg enig i det aller meste som er skrivi her, Taarup slår fint - men sliter med kvaliteten. Alt etter nærhet til forhandler tror jeg at jeg ville gått for Kuhn eller Elho, begge er veldig slitesterke maskiner som også er greie å vedlikeholde. Kan være litt kronglete å skifte slepesko på Elho, men det får man leve med.

 

John Deere sine slåmaskiner er da vel fra Kuhn? De ligner i alle fall fælt mye... Og om det er grønnlakkert Kuhn er ikke akkurat det noe minus.

 

Hvorfor slåttebjelken fra Claas skal få et enormt kvalitetsstempel bare fordi den sitter på Cougar skjønner jeg ikke helt. Greit nok er Cougar stor, både i omfang og motorstørrelse, men strengt tatt er det jo ikke noe annet enn fem separate slåmaskiner som er satt inn på ei maskin... Krone sine sjølgående er da mye like de og vel, sånn rent konstruksjonsmessig? Og motorstørrelsen på de maskinene der er vel som den er for å drive skyssen framover i noe som nedover på kontintetet kan være akseptabel slåttefart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jd sin trepunkt maskin er identisk med kuhn, men slepemaskinene til jd er forskjellig.Har et annet drag og seksjondelt slåttebjelke i støypejern.Men kan være Kuhn produserer disse for Jd for det eg vett. Er sjøl fornøyd med kuhn, og synes Jd slåmaskiner virker solide (tunge maskiner)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
JD produserer sine egne slåmaskiner i frankrike, dette er reindyrka jd maskiner med egen produserte slåttebjelker. Men de har også et samarbeid med kuhn på enkelte modeller. dvs at jd lager endel rammer som de sender til kuhn og får maskiner tilbake. Uannsett så er det alltid jd sine crimpere, også på samarbeidsproduktene med kuhn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest maxxum_1
Hei.har kjørt en kuhn 303 i 3 år å har vært en del tull med den. dårlig kvalitet på slepesko, drev i slåtte bjelke osv.. men kjøpte en taarup 4032 til denne sesongen å er meget godt fornøyd med den. slår utrolig fint, følger terrenget bra å er kjapp på løften. dessuten styrer den fint unna ujavnheter i bakken,feks stein. å knivene holder 3 ganger så lenge som kuhn sine.å den krymper grasset godt selv med en hastighet på 15-16 km/t. det gjorde ikke kuhn. å det er ganske relativt med tanke på fortørk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maxxum_1
hei igjen. jeg kjører min taarup 3,2m på en maxxum 5120 på 90 hester å det går fint, men har en 5120 til som er skrudd til 110hk å det er ikke noe problem, ingen vits med stor 6 syl.med tanke på diesel utgifter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...