Gå til innhold

Hydraulikk på \'eldre\' JD


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det problemer over hele linjen med hydraulikken på eldre JD traktorer? Jeg har kjøpt en 1630-4 1978 / 4200t og jeg har hørt et helt klagekor på at hydraulikken på disse traktorene ikke holder mål. Trykket kommer og går tilsynelatende uten grunn. Noe sier at hydraulikkfilteret må byttes, men det hjelper bare i enkelte tilfeller.

Er det noen her som kan si noe om de vanligste årsakene til problemene og hva en må gjøre med dem? Finnes det informasjon om hydraulikksystemet til denne aldresgruppen JD på nett?

 

Er det enkelt å komme til pumper og ventiler etc eller må hele traktoren deles?

 

Takk for kommentarer og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Er det problemer over hele linjen med hydraulikken på eldre JD traktorer? Jeg har kjøpt en 1630-4 1978 / 4200t og jeg har hørt et helt klagekor på at hydraulikken på disse traktorene ikke holder mål. Trykket kommer og går tilsynelatende uten grunn. Noe sier at hydraulikkfilteret må byttes, men det hjelper bare i enkelte tilfeller.

Er det noen her som kan si noe om de vanligste årsakene til problemene og hva en må gjøre med dem? Finnes det informasjon om hydraulikksystemet til denne aldresgruppen JD på nett?

 

Er det enkelt å komme til pumper og ventiler etc eller må hele traktoren deles?

 

Takk for kommentarer og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
JD 1630 har ei lita pumpe i fronten,og jeg er usikker på om det er ei ren servopumpe,eller at den forsyner bremser og pto clutch i tilegg.Den store sitter på innsida av kroppen,og den er dårlig på liter/min kapasitet.Ett dårlig filter gir det helt klart bedre resultat å få byttet ut.Utenom trøbbel med hydraulikken er dette en seigliva arbeidsgamp som klarer det utroligste.Min far og farfar kjørte 1130 og 1630 i ca 15år.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein_1

Hadde en Jd 3040 84 modell, jeg har byttet pumpa 2 ganger, men det er ganske vanskelig komme til på ventlier og pumpe(Spesielt på 40 serie)

Vil råde deg til sjekke øknomideler sin side.

De er har det meste av deler til Jd, Mf, Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JD 1630 har pumpa montert i front bak diesel tanken. er ikkje vanskeligt og komme til den. den har vert plasert der fra vertfal 20 serien komm og elt til 6000 kom ba den ble plaser oppe på trsmisjons huset.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest runeav_1
Hadde en JD 1030 76mod,2000t.Pga for lite olje på hyd over flere år,løsna bremsebelegget,og la seg i hele hyd systemet.Dette er nesten umulig å få helt vekk,så vi hugget traktoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bache_G_1
om ikke jeg tar helt feil, sitter det ei hydraulikkpumpe i bakenden på traktorn som \&quot\;forer\&quot\; den foran med olje. denne bruker visst å ryke, å da må traktorn delles mellom kasse og bakaksel for å få bytta den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har anskafet meg en ferguson 135, den løfter dørlig på bak, rister veldig når den løfter, hva kan det komme av?

Lurer også på hvordan det er å skifte opplagringsbolt for foraksling?

 

Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deerer_1
Kjenner ikke så mye til MF, men når det gjelder JD tyder slike problemer på en lekkasje i løftesylinderen til trekkstengene. På eldre modeller kommer du til denne gjennom et lokk oppå bakstussen, på sg2 må hytta løftes pga. liten klaring. Hvis sylinderen lekker, vil sannsynligvis trekkstengene sige ned med en gang du stopper motoren.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir,hadde samme/lignan problem på min MF 135,tappet av oljen,og finlas instruksjonsboka om kor silen for hydraulikkolja var(sat ikkje hus for sil under,som på større),men sil var ikkje nevnt,så eg fyllte på ny olje,og alt var like eins. Ringde eiksenteret og la fram mitt problem,og fekk til svar at silen satt innenfor lokket til kraftuttakspaken. Parker traktoren i slik sidehelling at oljen renner over på høgre side,og skru av lokket som kraftuttakspaken sitter på,så kjenner du silen nedi der med handa.

Min sil var HEILT tett. Fekk på plass ny sil,så var hydraulikken som ny. Ein enkel operasjon som du greier fint sjølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...