Alexander_1 Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Har problem med med motoren på min 372, den blir meir og meir treigstarta. Tidligare måtte eg ha motorvarmer under 0 C. No må den glødast ved 5-10 grader om eg ikkje skal måtte kjinne i 30 sek før start. Har skifta dyse spissane, de er ikkje kjøleveske i motorolja. Kva kan vere gale? Grobleme vart verre etter de vart montert turbo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 16, 2015 Share Posted May 16, 2015 Når sjekket du ventilklaringen sist? Bør gjøres innen hver 1500 timer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mortenh_1 Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Ventilklaring er viktig, er den borte kan du risikere brendte ventiler. Ta en kompresjonstest, kan være slitte/skadde stempelringer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Dette kan være en rekke forskjellige ting som gir dette symptomet. Hadde villet utelukke strøm til starteren ved å sette på hjelpestart/startkabler direkte på starteren. Ved litt dårlig batteri hos deg vil starteren kunne gå tregere enn normalt og dermed gi vanskeligere start. Kompresjon er nevnt. Diesel- sjekk filter og tilførsel til hver dyse Luft - sjekk filter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Vær nå grei med deg selv å vipp opp tanken og sjekk/juster ventilene. Dette er mye mindre jobb enn å ta en komptest. Vil jo ikke få no særlig komp. Med ventiler som står på gløtt. klaringen skal være 0.30 på begge kald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.