Gå til innhold

Motorproblemer WEIDEMANN 1770


Gjest

Anbefalte innlegg

Har en Weidemann 1770 hvor motoren kveles ved belastning. - etter en stund.

 

Motoren kveles ved gasspådrag og belastning etter å ha kjørt en stund.

 

Har hatt ut dieselfilter, tømt og vasket tanken, blåst gjennom alle slanger. hatt på ny diesel.... ikke noe ser ut til å fungere. (Dvs etter nevnte operasjon så gikk den smertefritt i noen timer, før problemene kom igjen)

 

Noen som har noen gode råd? På forhånd takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ved 2 forskjellige tilfeller tilsvarende problemer med noen biler. Der hadde dieselslangen på sugesiden av fødepumpen &quot\;delt seg&quot\; der hvor fiberkorden ligger, slik at det i praksis var to slanger tredd inni hverandre.

 

Ved høyt turtall og stor mengde diesel som gikk gjennom fødepumpen(undertrykk på sugesiden) så kollapset den indre delen av slangen slik at tilførselen ble strupet og motoren stoppet. Startet og gikk fint rett etterpå da slangen åpnet seg igjen. Ingen synlige tegn på utsiden av slangen når problemet oppstod.

 

 

Det kan sikkert også være en sil tanken på sugesiden av fødepumpen, men den har du sikkert sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald_1

Du sier du har hatt ut diesel filter!

Har du byttet det?

Hvis det er et papirfilter, så skal det ikke så mye vann i det før det går tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viggo_1

Harald: Jeg har ikke byttet filter, men etter beste evne blåst det rent. Kanskje ikke nok? Men den går jo bra en stund da - samt fungerer når den startes opp igjen (en stund)

 

Peter Problemet du nevner har jeg aldri hørt om eller sjekket. Men det var jo absolutt noe jeg tar med meg videre i feilsøkingen. Silen i tanken er sjekket ja :-)

 

Luftfilteret er sjekket ja. Det hadde vel uansett gitt &quot\;kontunuerlige&quot\; problemer...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her kunne det vært spennende å vist hvordan problemet dukket opp. Høres veldig merkelig ut dersom den starter og går og går en time før den spontant kveles ved belasting. Vet ikke hvor gammel maskinen din er, men på nyere maskiner er det et metallfilter inne i midten klareglasset. Her har jeg opplevd at det satt en isklump. Men for meg høres det ut som maskinen drar falsk luft, på toppen av dieselfilteret sitter det en pakning som lett kan vri på seg når du monterer. Dette slipper inn falsk luft og dette vil kunne stanse motoren. Vanskelig å feilsøke dersom maskinen går uproblematisk en time før den stanser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaltet dieselslange kan du eliminere dersom du har en lite &quot\;reservetank&quot\; som du kan montere inn i nærheten av fødepumpen.

Men ettersom din maskin ikke stopper før etter en time høres dette rart ut. Er det ren diesel ? høres ut som det kan være voksing ?

Det er vel faktisk tre filtre ved motoren som kan tettes, klareglasset, plastfilteret og metalfilteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på en Weidemann en gang.

Da var det silen inne i vannutskilleren som var tett. Det kan være litt vanskelig å se at det er en sil der om en ikke vet det.\;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viggo_1

Vannutskilleren ble fjernet tidligere av merkeveksted da de mende det ikke var vits å ha....

 

Tror jeg gir opp og leverer inn til spesial motor verksted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...