Jump to content

MF 165 Servo

Guest

Recommended Posts

På toppen av styresylinderen sitter en liten strekkfisk som gir impulser til ventilen til styresylinderen. Om denne er slitt i boltene eller er feiljustert skjer akkurat dette. Ville begynne der. Om forstillingen blir smurt regelmessig vil det ta temmelig mange timer før hovedbolt og braketten hvor sylinderen sitter blir slitt.

Guest John65_1

Takk for svarene,

har bytta Arm hyd styring øvre og Justerpinn impuls hydraulikkstyring for et par dager siden,

så får prøve meg fram med å justere strekkfisken.

forstillingen er smurt og meget bra.

dere skal få høre hvordan dette går,

Guest John65_1

noe jeg glemte å spørre om.

Skal det være slakke på Justerpinn impuls eller skal den skrues helt ned ??

Vis jeg skrur den helt ned får jeg ikke på muttren

Impulsbolten er konet og skal ikke skrus helt ned. Husker ikke dataene, men skrus den for langt ned får du ikke impuls gjennom strekkfisken til ventilen, slakkes den for mye blir framhjula retnings-ustabile. Pleide vel å slakke litt etter litt til jeg fikk den impulsen som jeg trengte.

Dersom du må slakke den så mye at traktoren blir retnings-ustabil for å få nok impuls, er det alvorlige slitasjer som må vekk.

Hei! Jeg har også en slik (1969 med Heavy-Duty-forstilling). Den er rimelig utslitt og svært tung på rattet. Har byttet strekkfisk og klarte å få til servovirkning den ene vegen, men ikke til begge sider. Er det noe poeng å begynne å skifte diverse andre deler (dyrt?), eller er det sannsynlig at flere runder med finjustering er tingen?

Sjekk også nye deler hos Økonomideler. Akkurat disse har vært overraskende billige, sikkert fordi mange overhaler disse styringene. Har overhalt et par styringer og nye deler blir LANGT billigere enn å maskinere gamle.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...