Gå til innhold

Hydraulikkpumpe MF135


Gjest

Anbefalte innlegg

Har tatt ut hydraulikkpumpa på en MF135, da denne pumpa dårlig ved varm olje. Er en 70 modell traktor og en MKII (mener jeg) pumpe. Har demontert pumpa og kikket. Her er det slitte og knekte stempelringer og en del riper i stempel og ventilhusene. Så tydelig at den er noe sliten. Traktor har gått 7000 timer. Men er hva er greiest å gjøre? Overhalle den gamle pumpa, eller investere i en ny. Ser ny på Økonomi-deler koster 7700 kr, og rep sett i underkant av 2000kr.

Har finni ei billigere pumpe på :http://www.agrilineproducts.com/Catalogue/ProductDetail/hydraulic-pump-10-spline-without-pressure-control?productID=a64819b5-cb21-442b-91ad-9c8ab512bafd&catalogueLevelItemID=478e164a-824b-4b6d-bb41-876c82865ff7

Noen som har noe erfaringer å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Er ikke noe stort problem å overhalle pumpa. Men i rep settet er vel ikke absolutt alle slite deler med. Det har vært mye spon og drit i olja,som har liggi som grøt i bunnen. Så spørs om det verdt å gjøre noe med den gamle pumpa eller bare investere i en helt ny. Blir like mye i frakt på den pumpa som det den koster, fra den engelske nettsiden. Men er fristende...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonym

En tilbakemelding på hva som ble gjort:

Kjøpte ei pumpe fra Agriline Products. Bestillte den på fredag ettermiddag i pinsehelga, og hadde den tirsdag formiddag. Så det gikk utrolig raskt å få den tilsendt. Monterte den nye pumpa og skulle teste virkemåten, men pumpa virket ikke som den skulle. Problemer med kontrollventilens bevegelse. Tok kontakt med Agriline igjen og hørte om de hadde flere på lager, det hadde de ikke. De gav meg tillatelse til å åpne ventilen for og se om jeg kunne finne problemet. Problemet var en låsering som var montert feil og hadde litt feil form (urund). Fiksa kontrollventilen og satte i pumpa på nytt, og da fungerte den som den skulle. Traktoren ble prøvekjørt med ei harv i en times tid, for å få olja varm, pumpa fungerte fortsatt bra. Fikk gratis frakt på neste bestilling som kompensasjon fra Agriline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest mathias

hei jeg skal kjøpe meg tenningsdeler og diverse til min gråtass 1952, og jeg så at de var billige på pris men jeg lurte på om de er raske på levering og om frakten til norge er dyrt på agriline noe som vet ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathias

hei jeg skal kjøpe meg tenningsdeler og diverse til min gråtass 1952, og jeg så at de var billige på pris. men jeg lurte på om de er raske på levering og om frakten til norge er dyrt på agriline noe som vet ? så at agriline var mye billigere enn økonomideler 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har en 1953 gråtass som jeg trenger noen deler til, bla. a. nytt eksosanlegg. Har sett deler på agriline som er mye billigere enn økonomideler, og vurderer disse. Sånn ca hvor mye må man regne i frakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...