Gå til innhold

lekkasje i løftesylinder på et ålø 2560 laster


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Uten å kjenne til denne sylinderen svarer jeg på generelt grunnlag om sylindre.

 

Det er normalt at pakkboksen er skrudd fast i flasken (gjenger på flaske og pakkboks). Man må begynne med å løsne denne for å da få trukket ut stemplet ut av flaska (Nå har man en del med pakkboks, stempel og stempelstang)

 

Videre må man løsne stemplet fra stempelstanga for å så trekke pakkboksen av stempelstanga. Her er ofte stemplet festet med settskrue el for å unngå at den skrur seg av selv under drift.

 

Vær veldig forsiktig når du fører stemplet inn/ut av flaske så du ikke skader pakninger i mot gjengene/skarpe kanter. Samme gjelder når pakkboksen mot stempelstanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Vet ikke hvordan det ser ut på Ålø 2560, men på enkelte sylindere er pakkboksen ikke gjenget, men montert med to låseringer\; en synlig &quot\;vanlig utvendig låsering&quot\;, og en ståltrådring som først kommer til syne når man har fjernet den første ringen og trykket pakkboksen et stykke inn i sylinderen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hvordan får jeg av pakkboksen av stempelstangen da?

Jeg har fått ut stempelstange men stempelet står midt på stangen hvordan kan jeg løse dette slik at ej får av pakkboksen?

 

Har prøvd å vrid litt på den men usikker på om det gjenget eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...