Gå til innhold

Ettermontering ISOBUS


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt presse med ISOBUS tilkobling. Har ikke ISOBUS på traktor.

 

Er det noen som har erfaring/priser på å ettermontere ISOBUS-kontakt?

Skal ikke kommunisere med traktor, men være koblet til strøm og ha uttak som passer til kobling av presse i ene enden og styringsboks i andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Har styringsboks med ISOBUS inngang og presse med ISOBUS utgang. Mangler ledningene i mellom som også skal kobles til strøm. Grunnen er at vi skal ha mulighet til å ha på flere traktorer, det ene settet som fulgte med blir brukt på en traktor.

 

Synes prisen på EIK var vel dyr, derfor jeg lurer på om noen har kjøpt slik ledning med kontakter og hva det evt kostet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Mhm.. Det var den løsningen vi tenkte vi skulle bruke, men blir ikke anbefalt av verksted. De anbefaler å koble isobuskontakt rett på batteri for å sikre stabil spenning.

 

Dessuten vil det være greit å slippe å flytte med seg isobusledningen da det er en ganske stor klump..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Du skal kunne få kjøpt bare kabelsettet hos FK, man gjorde det i alle fall for 1 år siden da jeg jobbet på et verksted hos dem. Var ikke så kostbart heller da.

Du skal kunne få den i minst 2 forskjellige lengder, alt etter hvordan traktor du har. Slik at du slipper å ha en masse kveiler rundt på traktoren.

Denne kobles rett på batteriet, noe jeg opplevde at det burde gjøres, for og sikre en stabil spenning.

Fulgte også med brakett for og montere kontakt på traktor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...