Gå til innhold

mf problemer løfter ikke på hydraulikken bak


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en MF 3060 turbo 1989 som jeg har problemer med hydrauliken på

styreboksen har pippi ej stønn også har itte knappene på boksen virket

kun de to knappa som du bruker da tar av på henger med

Nå har den kuttet ut helt å virke også pipper den ikke mer også lyser ikke hev og senk lampene da trykker på dem kan det være

styreboksen som har tatt kvelden ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hadde samme traktor sjølv,(meget bra doning!) der stoppa styringa heilt. Kan ikkje hugse at noke peip. Test 1 var på sjekke pumpa, den funker nok fint når du kan kjøyre med &quot\;hengerknappen&quot\; (evt er det opp/ned brytar bak/innom venstre bakhjul) Etter det vart det MYKJE feil søking! Men det lokale Eik senteret hadde ein reservedelskoffert som eg fekk låne til å teste del for del, meget bra service :)

 

Etter mykje grubblig og div skruing fant ein til slutt feilen, ein kvist hadde nappa eit stikk utav, ikkje så mykje at det var synlig, men nok til at det ikkje var kontakt..

 

Så mitt tips er\; sjekk med Eik, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vribryteren for senkehastighet som står på null? Vet ikke noe om piping etc, men hadde servicemann en gang på 6150 bare fordi jeg hadde tørka støv og skrudd på vribryteren med vaskefilla. Billig å sjekke...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har nå målt med millimeter på de knappene bruker da kobler av henger med der var det ca 0.60v in og 0,60v ut av brytern samma på de ute på skjermen venstre side også måte jeg de kablene som går ned inn på den sentralen til løft og senk på kroppen på traktor'n der var det 0.60v uansett om hadde heve og senk knappene inne el ikke

Også skrudde jeg av fronten på kontrollboksen den du styrer hydraulikken med på vippebrytern på hev og senk var det ca 12v inn på brytern også 12v ut av brytern på en av de kablene da hadde den i heve posisjon på brytern

Kan det være boksen som har gått ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket sikring som henger over batteriene, samt koplingen der sikringa får strøm fra batteri?? Hvis alt ok- -- prøv å kople bort begge føleboltene som trekkstanga er opphengt i. kontaktene skal ligge oppå bakakselhusene på hver side. Skal ikke være noe pipe-lyd ifbm 3-punktsløftet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...