Gå til innhold

Hydraulikktrøbbel


Jensb_1

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med hydraulikksystemet på en Zetor 8540. Den ble gradvis svakere og tregere på hydraulikken. Så jeg bytta hydraulikkpumpe, og i samme slengen ble det bytta olje, filter og sugesil, samt at magnetfilteret ble gjort rent. Det var bemerkelsesverdig rent i silene og på tappepluggene i utgangspunktet....

 

Med ny pumpe på plass virka det som at alt tilsynelatende var i orden, -det ble liksom skikkelig "hydraulikklyd" igjen, og ved prøving klarte den å oppnå ca 170 bar med 1000-1200 o/min på motoren. Det er jo bra, når den egentlig skal arbeide på inntil 160. Men den hadde ikke arbeidstemperatur da jeg testa dette.

 

Men nå som den har oppnådd arbeidstemperatur i hele drivverket er det tydelig at den ikke er i orden likevel. Det er varmt å sette handa på sentraler o.l., men ikke ubehagelig. Den er igjen/fortsatt svak og treg. Både på tre-punkt og i alle hydraulikkuttakene er det likt.

 

Nå tenker jeg at det er sikkerhetsventilen som svikter, men hva mener folket? Det er for øvrig en god gammeldags spakhydraulikk og traktoren er gått litt over 3000 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...