Gå til innhold

Pris får å setje opp gjerde


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Eg sete her å klør meg litt i håve når eg skal rekna på ein fast pris får å setje opp gjerde til ein privat person..

 

Skal bruke rundstolp og grønt gjerde.. Eg har rekna ut prisen på gjerde å stolp å det som høyrer med..

 

Men da eg kurer på at kor lang tid bruker eg pr meter sånt ca..?

Det er flatt å fint der det skal settjes opp å det er tilkomst veg..

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Ved enkle forhold kan du rekne 10 meter pr time, inkludert topptråd og bunntråd med dobbel surring ned mot nettingen. Jeg har betalt alt ifra 12 kroner til 25 kroner meteren for arbeidet.

 

Jeg foreslår 20 kr per meter i arbeidspenger for ok forhold, så har du mulighet for god timelønn om du gir ekstra gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget her er altså å sette opp gjerde for en privatperson til 20 kroner meteren. Om du da klarer som du sier 10 meter i timen, har du en timebetaling på 200 kroner. Hvem i alle dager gidder, som selvstendig næringsdrivende å jobbe for 200 kroner timen? Det er ikke mer en ok lønsinntekt. Snekkere,rørleggere osv tar 5-600 kroner timen. Hvorfor ikke du også?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ganske enkelt sånn at en rørlegger må en ha, men gjerdinga gjør en selv hvis 100 meter gjerde koster 5-6000 +mva. Jeg forstår poenget ditt, men hvis jeg visste at jeg hadde 5-6000 for å gjerde selv så hadde jeg gjort det. Bygdeservice her tar vel 250 kr tima, så vi kunne kanskje ønske at vi fikk 5-600, men så mye kompetanse trengs ikke for å gjerde at det forsvarer prisen. En rørlegger har noen års utdanning og han må stå til ansvar for jobben han gjør. Erstatningskravene er nok betydelig større enn hvis noen sauer bryter seg gjennom gjerdet. Så jeg ser poenget med timelønna, men med de andre faktorene er det bare å glemme. Og så lenge bygdeservice har flinke folk så legger jo de lista med lønna.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.Rørleggeren har vel forsikring og eventuell erstatningskrav går vel ikke av egen lommebok. Men nå var nå det bare meint som eksempel. Det varierer sikkert hvor i landet du bor, om naboen er en god kjenning osv. Folk flest uansett yrke har i dag minimum 200 kroner timen i vanlig lønsinntekt. Dermed tviler jeg sterkt på at bygdeservice kan gå rundt for 200 kroner timen... Hva fakturer bøndene til bygdeservice da? De har jo tross alt administrasjonskostnader og litt utstyr de også. Jeg ville sagt MINIMUM 300 kroner timen. Gjør du egeninsats på feks fjøs som er støttet av inovasjon norge, så sier dei at du kan føre opp 300 kroner pr time som ufaglært. Og så er det ikke sikkert alle er i stand til å sette opp 100 meter gjerde selv om det koster 5-6000 kroner å leie folk til det. Folk leier til å male huset selv om de fint greier gjøre det selv, folk leier til å bytte om til piggdekk selv om de fint klarer det selv osv......
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beitebruker_1

Tja. Kanskje du bør prøve høyere.

 

Her jeg bor går det en del østeuropeere på gjerding, og de holder prisene nede.

 

Vi er vel stort sett ikke flinke nok til å ta godt nok betalt, så Arvid har vel et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte opp 1600 meter i regi av statens naturoppsyn, borring på ca 350 meter, resten gikk med spett og påledriver. Fikk lå e alt nødvendig utstyr, umtatt småtterier som hammer tang osv. Tok 280+mva. Total pris på gjerdet ble ca 360 000.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...