Gå til innhold

Motorolje på slåmaskin


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei, har stående en slåmaskin av typen Alfa Division Agricola MF-73, som jeg skal bytte motorolje på. Er det vanlig motorolje som jeg skal benytte?

 

Skal det altså fylles etter når motor står i posisjon hvor motor står helt rett, eller peiles det utfra når den står med knivene nede i gresset, for da er det betydelig helling på motor. Er jo bare et lite hull i peilepinne, olje skal fylles på der?

 

 

Hehe, jeg har ikke akkurat så mye peiling på dette, men håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonym
Kjenner ikke den type slåmaskin, men vil jo anta at du mener en gearboks? Og da er det vel gearolje som skal brukes. Ang. posisjon, er det fordi gearboksen blir skjev? Hvis det er en relativ rund eller firkantet (ikke avlang) så tror jeg ikke det har så veldig mye å si. Vil anta at nivå skal peiles når gearboksen står vannrett.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar_1
Regner med at dette er en motorslåmaskin? Vil TIPPE at oljen skal peiles når motoren står i vater. Motorene på slike slåmaskiner er ofte av typen som er kjøpt fra en motorprodusent (eks Briggs og Stratton) og satt på maskina. Disse motorene finner en ofte på andre maskiner også. Tror derfor at man må anta at motorprodusenten tenker motor i vater når de konstruerer peilepinnen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...