Gå til innhold

Hydraulikkproblem John Deere 1640


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva som kan være problemet på min JD1640..

Når den blir varm, så hakker den noe infernalsk på hydraulikken, og etter noen timer med kjøring, så detter redskapen bakke ned når jeg slakker av på turtallet.. For å bruke lasteren, må jeg også slippe ned redskapet bak..

 

Noen påstår hydraulikkpumpen, mens andre påstår løftesylindrene innvendig...

Jeg er helt grønn på dette hydraulikkfeltet, så hadde vært flott om noen med erfaring kunne hjulpet :)

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Hvis frontlasteren og styringen fungerer da redskapet bak er senket helt ned så er det ikke noe galt med pumpa. Jeg tror problemet ligger i løftesylinderen innvendig. Det kan være en lekkasje i løftesylinderen, men det kan også være en justeringssak på løfte-og senkeventilen for trepunkten. Det sitter to kjegleformede ventiler der, en for løft og en for senk. Disse blir etterhvert slitt i tetningsflatene sine, slik at det blir lekkasje og sylinderen vil sige ned.

Hvis jeg ikke husker alldeles feil kan ventilen justeres gjennom et skruehull på sida av hydraulikken. Dette bør du kontakte et FK-verksted om, noen av de med litt erfaring fra før elektronikken kom......... Hvis ventilen lar seg justere fra utsida er det vel anvendte penger å få en som faktisk har god greie på J-D hydraulikk til å bruke en time på å justere den. I stedet for å få en annen litt billigere mekaniker til å løfte av hele toppen av hydraulikken og skifte pakninger som ikke hjelper en dritt, og skru en hel dag helt i fånytta...........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Takk Oddbjørn, dette er det jeg har hørt litt om, men du forklarte det MYE bedre enn det :)

Skal kontakte FK's-&quot\;gamlinger&quot\; \;)

 

Ku/svin: ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn_1

Ku / svin har et poeng, for hvis du har fylt hydraulikkolje på transmisjonen så kan bremsebeleggene gå i oppløsning. Filtre og ventiler blir da fulle av grums. Med hydraulikkolje mener jeg rein hydraulikkolje til f.eks. gravemaskiner.

Denne traktoren skal du bruke transmisjonsolje for våte bremser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Hadde samme problem på min 1640 i fjor, redskapen gikk i bakken når olja ble varm. Problemet er at det er noen pakninger / O-ringer som ligger inni hyd systemet,som styrer hev / senk, du må da av med lokket under hytta for å bytte dette. Jeg skiftet disse og hydraulikken ble som ny. Hør med FK om de tror det kan være dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym

Jeg skal høre med FK ja \;)

Men var olja di så varm at det nesten røyk av traktoren? Jeg skulle ta av en aksling etter noen times kjøring, å det var nesten så jeg brant meg på bakstussen... Akslingen var også gloheit..

Høres det likedan ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym
Ja og bakstussen ble varm, måtte vente med å koble ut slangene til olja hadde kjølt seg ned. Det er om Jensb sier at når det er en innvendig lekasje så jobber pumpa hele tiden og olja blir varm som medfører at probleme blir verre. Mener å huske at delene ikke var så dyre, men husker godt at jobven var drøy da vi gjorde dette selv. Hvis du gjør dette selv kan du spørre FK om å låne utstyr for å løfte av lokket. Hvis du skal sette bort jobben til FK bør du være sikker på at det er dette som er problemt og ikke pumpa da dette er en ganske kostbar reprasjon. Er ikke så ofte at dette skjer. I mitt tilfelle var begge pakkningene / O-ringene på hev / senk borte. Fikk satt på nye og nå virker alt som den skal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...