Guest Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Er det noen som har modifisert/bygget om servostyringen på MF265? kunne tenkt meg orbitrolstyring, men lurer da på om noen har gjort dette før. Har shindleraksling forran. Har hatt mye plager med styringen helt siden jeg kjøpte traktoren for mange år siden. Har byttet pakninger og alle deler i strekkfisken + armene som står montert på "kongebolten" men like håpløs. Har nå i dag knekt stempelstanga i styresylinderen igjen, 1år siden sist, ble da byttet med en ny stempelstang. Har knekt på samme plass som forrige gang. En gang i tiden har vel noen knekt festebolten til styresylinderen nedi gjengepartiet på forvogna, hvorpå neste man hadde slått neddi MANGE rørspinter (stor-mindre-minst etc) som i sin tid også kom ut i biter. Har prøvet å få ut gærnskapet av restene uten hell, så sist gang jeg byttet stempelstanga, måtte jeg sette festebolten for sylindern "opp ned" og laget da en brakett som holdt denne fast. håper på noen synspunkter- tips- råd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonym Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 har en 265 fra 1980 med hymas laster og farmi tømmerkran i klypefeste.har bøyd styrestaget fra snekka til kongebolten i en bue da jeg prøvde å holde igjen rattet da framhjulet gikk imot en stubbe ved sving,har også slått av ørene på styresnekka,da jeg kjørte inn i noe,så hele darsbordet flyttet seg når jeg flyttet rattet.har knekt brakketen rundt kongebolten 2 ganger.jeg fjernet snekka og stanga frem,monterte på janmatic orbitrol sett,måtte lage festebraket til orbitrolen,pga att jeg fjernet snekka,orginalbraketten var beregnet for og festes i snekka.ble kjempegod plass da jeg fikk fjerna snekka inn dashbordet.borret og gjenget opp ett hull under kongebolten.satte på en stor stoppskive og skrue opp i hullet for og trekke brakettene i hver ende av kongebolten sammen.det fulgte med en brakett som presser på enden av styresylindren,for å få vekk slark i den bolten du sliter med.det ble en ny traktor og kjøre etterpå,har aldri hatt noe tull med styringa nå på ca 2000 timer .janmaticrattet er mindre og bedre og bruke enn det gamle bussrattet.eneste negative er kansje att rattet er litt tyngre og snurre i gang,men det er en vanesak,anbefaler orbitrol på det varmeste, etter mye problemer med orginalstyring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Einarne_1 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Tusen takk for svar :) er slikt oribtol sett å få kjøpt i handelen?? Høres meget inntresangt ut det du forteller her ja. Har du noen bilder av ombyggingen? hadde du kunne tenke deg å eventuellt mailet meg bilder hvis du har?? Mvh Einar Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.