Gå til innhold

Fra gaffelvogn på truck til pallegafler for laster


Gjest

Anbefalte innlegg

Har mulighet til å plukke det jeg trenger av deler fra en utrangert gaffeltruck. Planlegger å ta av hele gaffelvogna og sette på fester til frontlaster.

På trucken er det spredning av gafler og sideforskyving av gafler. På traktorlasteren er det 3. og 4. funksjon. (Det ene uttaket er dog i bruk til redskapslås, men det er hurtigkobling på dette).

Kan jeg bygge om hydraulikken på gaffelvogna slik at jeg får brukt begge funksjonene? Eller trenger dette noe elektronisk styring?

 

Regner med det finnes flere enn meg som har vært borti dette, forhåpentlig med større hydrauliske evner enn meg... Syng ut!!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vegard_1

Angående lasterfester regner jeg med det er en grei jobb å sveise de på ryggen av gaffelvogna.

 

Når det kommer til hydraulikken må du se om det er to eller fire slanger ut. Er det to finnes det en velgerventil et sted på gaffelvogna, er det fire (som nok er mest sannsynlig) er det to kretser. Ved velgerventil må denne ha strøm. Hvis du har fire slanger ville jeg satt på et gren og en manuell ventil på den kretsen på lasteren der du har redskapslåsen. Da kan du montere slagene til redskapslåsen med faste koblinger og la hurtigkoblingene være tilgjengelig for den ene kretsen på gaflene. Du må jo uansett ut og koble slangene, da vender du ventilen i samme slengen.

 

Selvsagt kan dette også ordnes elektrisk, men det blir i alle fall ikke billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...