Gå til innhold

Krøll med kløtsjpedal Valtra


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Har forsåvidt fått noen indikasjoner ved hjelp av den andre tråden &quot\;clutch&quot\; på dette forumet. Er det slik og forstå at det kan være elektrisk feil som forårsaker dette. Gjelder en Valmet 6200.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min dette, men en jeg skal se på. Det er en 2000 mod med originalt levert elhydraulisk kløtsj. Ikke vendebryter på rattet såvidt jeg vet. Bruker sier dette skjedde gradvis ila en dags bruk. Til slutt var pedalen helt inne. Knappekløtsjen fungerte litt etter at pedalen var ute av funksjon (?). Tenker på om dette kan være en oljelekasje på overføring mellom pedal og kløtsjhus?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk &quot\;reparert&quot\; pedalen uten at jeg helt vet hva som var galt :-)

Fant ingen lekasjer på olje eller bremsevæske. Tok et brekkjern og bendte pedalen tilbake i normal posisjon. Virker rett og slett som mekanismen som holder pedalen hadde &quot\;vrengt&quot\; seg. Går ei fjær under pedalen og ned i golvet. Et eller annet med den antakelig(?). Vanskelig å forklare nærmere men pedalen fungerer inntil videre helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se dær det var ikke værre :) . Da er det vel den fjærmekanismen som hjelper til å lette pedaltrykket? Er litt å justere på dær. Måtte justere etter at jeg hadde sveist min pedal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan dette skulle kunne &quot\;reparere seg selv&quot\;, men om den hjelpefjæra er strammet for hardt, så vil den kunne holde pedalen inne når den først er trådd inn forbi det &quot\;nullpunktet&quot\; hvor pedalen trekkes inn/ned, og ikke opp, når fjæra begynner å utvide seg igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...